Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșterea taxei de drum din Germania, cea mai mare îngrijorare a polonezilor

De la asociația poloneză de transport și logistică TLP aflăm că subiectele discutate cel mai mult în ultimul timp cu antreprenorii și managerii din transportul rutier sunt scăderea cererii, creșterea costurilor cu infrastructura rutieră și cu forța de muncă, adâncirea concurenței neloiale, creșterea barierelor administrative naționale și un deficit tot mai mare pe piața lucrătorilor calificați.

Cea mai mare îngrijorare a transportatorilor polonezi este creșterea taxei de drum din Germania, de la 1 decembrie, care le afectează mult profitabilitatea curselor spre vest, dacă nu cumva le face chiar neprofitabile. Pentru combinațiile de vehicule diesel, taxa a crescut în medie cu 15 cenți/km, mult peste marja/km pe care au avut-o firmele poloneze lucrând în Germania.

Antreprenorii care au investit în vehicule alimentate cu GPL sunt la fel de afectați. Ei își cumpăraseră astfel de camioane tocmai pentru a lucra în Germania și a fi scutiți de taxa de drum, acoperind astfel diferența de preț de achiziție față de modelele diesel. Dar de la 1 ianuarie 2024 nu mai sunt scutiți, ci vor avea o taxă apropiată de cea a vehiculelor pe motorină.

Utilitarele scutite de taxa de Germania sunt, reamintește TLP, cele cu emisii zero în sensul normelor UE privind taxarea rutieră: cele cu motoare electrice cu baterii (BEV) sau pile de combustie cu hidrogen (FCEV) și cele care ard hidrogen (ICE cu hidrogen). Dar în prezent numai primele sunt disponibile și prețul lor de achiziție este de circa patru ori mai mare decât al unui camion diesel – un alt motiv de îngrijorare pentru transportatorii polonezi, și nu numai.

Articole similare

Ad