Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota de AGV-uri de la terminalul de containere Altenwerder a fost upgradată cu succes la sistemul de acționare pe baterii

La terminalul de containere Altenwerder (CTA) din Hamburg al Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), flota de AGV-uri este acum alimentată integral cu baterii. Prin acest pas, HHLA și-a continuat eforturile de înlocuire treptată a ultimelor vehicule care funcționau cu combustibili fosili cu alternative alimentate cu baterii.

În al patrulea trimestru al anului 2023, CTA a scos din uz ultimul transportor de containere alimentat cu motorină (vehicul cu ghidaj automat – AGV). De acum înainte, noua flotă AGV este formată din 95 de vehicule alimentate cu baterii care funcționează cu energie electrică ecologică. Acest lucru înseamnă că energia fosilă nu mai este necesară în nicio etapă a procesului de transport al containerelor, de la navă până la sistemul de depozitare a containerelor – acesta este acum complet electrificat.

Prin trecerea la vehicule AGV alimentate cu baterii și reducerea semnificativă a consumului de motorină asociată, la CTA se economisesc anual aproximativ trei milioane de litri de motorină, ceea ce echivalează cu aproximativ 8.000 de tone de emisii de CO2.

Oliver Dux, director de tehnologie la HHLA: „Trecerea, acum finalizată, la AGV-uri alimentate cu baterii la CTA subliniază încă o dată rolul de pionierat al CTA în ceea ce privește sustenabilitatea, deoarece evităm mii de tone de emisii de CO2 în fiecare an datorită consumului redus de motorină. De asemenea, vom continua să investim în electrificarea echipamentelor celorlalte terminale HHLA, pentru a ajunge la operațiuni neutre din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040.”

În luna august, CTA a primit din nou certificarea de companie neutră din punct de vedere climatic din partea TÜV NORD, deoarece cele 14 macarale portante pentru containere pentru manipularea maritimă, cele 52 de macarale portal din depozitul de blocuri de containere și cele patru macarale portante feroviare sunt deja alimentate cu energie electrică ecologică. În prezent, la CTA se testează utilizarea de tractoare alimentate cu baterii. Se intenționează, de asemenea, electrificarea completă a flotei de tractoare de la CTA.

Ultimele procese de la CTA care mai produc emisii de CO2 sunt compensate cu certificate de compensare. Cu aceste certificate, HHLA sprijină proiectele ecologice care sunt certificate în conformitate cu cel mai înalt standard de aur al reducerilor voluntare de emisii (VER). Scopul este de a reduce în mod continuu cota de compensare. Pentru a realiza acest lucru, HHLA se concentrează pe colaborarea cu partenerii săi pentru a dezvolta soluții inovatoare din punct de vedere tehnic. Reconversia flotei de AGV-uri de la CTA a fost sprijinită de Ministerul Mediului, Climei, Energiei și Agriculturii din Hamburg, folosind fonduri din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), ca parte a proiectului de cercetare „Energiewende in Unternehmen”. Obiectivul a fost reducerea emisiilor de CO2 prin creșterea utilizării energiilor regenerabile fluctuante și îmbunătățirea eficienței aprovizionării cu energie.

sursa foto: hafen-hamburg.de

Articole similare

Ad