Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PE pregătește o lege privind achiziția de camioane verzi de către firmele cu flote mari

Asociația olandeză de transport și logistică TLN se declară de acord cu standardele ambițioase de emisii de CO2 ale camioanelor decise recent de Parlamentul European, dar este de părere că mai sunt multe de făcut pentru ca aceste obiective să fie realizabile. Deoarece condiția prealabilă legată de disponibilitate nu se referă doar la vehiculele cu emisii zero, ci și la infrastructura de încărcare și realimentare, care trebuie să fie pusă la punct în statele membre UE în timp util.

Reamintim că recent Parlamentul European (PE) a votat în favoarea solicitării Comisiei Europene de a prezenta o propunere legislativă privind standardele de achiziții pentru proprietarii de flote mari. Prin aceasta, Parlamentul dorește să ia presiunea de pe producătorii de vehicule și să creeze o piață mai mare pentru camioanele fără emisii. Variata finală a acestei propuneri legislative este așteptată în iulie 2024.

Următorul pas este trilogul. În această etapă, negociatorii Comisiei Europene, Parlamentului European și Consiliului European vor dezbate textul juridic final. Poziția PE este, în multe privințe, foarte apropiată de cea adoptată de Consiliul European în octombrie, deci probabil nu se vor schimba prea multe în textul final și se va putea ajunge rapid la un acord, la începutul lui 2025. Textul adoptat de Parlament prevede o reducere a emisiilor de CO2 cu 45% până în 2030, 65% până în 2035 și 90% până în 2040, comparativ cu 2019, anul în care a fost introdusă metoda de măsurare a emisiilor de CO2 VECTO pentru camioane. Acest lucru lasă deschisă o mică poartă pentru aplicațiile de nișă ale motoarelor cu combustie, dar ambițiile sunt în mod clar mari. Pentru a menține motoarele cu combustie pe bază de hidrogen disponibile ca opțiune, definiția camionului cu emisii zero a fost extinsă la maximum 3 gr de emisii de CO2 pe tonă de încărcare pe kilometru. Textul nu include factor de corecție pentru emisiile de carbon (CCF), prin urmare, utilizarea combustibililor regenerabili – ca HVO – nu este prevăzută în calculul emisiilor (noile standarde nu pot fi îndeplinite cu astfel de combustibili).

Articole similare

Ad