Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemul de comercializare a certificatelor de emisii intră în vigoare în transportul maritim

În calitate de emițător major de CO2, transportul maritim de mărfuri a înțeles că trebuie să se implice în tranziția energetică, ceea ce a început deja să facă. Dar obiectivele sale sunt dificil de atins în absența unei abordări sistemice, se arată într-o analiză recentă a Upply (Container shipping in 2023 (upply.com)). Companiile de transport maritim au profitat de profiturile pe care le-au obținut în 2021 și 2022 pentru a investi în ecologizarea flotelor, dar încă există multe incertitudini cu privire la sistemele alternative de propulsie. Amoniacul pare să se fi impus ca un combustibil alternativ, atâta timp cât industria rămâne dependentă de motoarele cu combustie.

De la 1 ianuarie 2024 va fi pus în funcțiune în industria navală sistemul Uniuni Europene de comercializare a certificatelor de emisii.

Iar pe 16 noiembrie Comisia Pentru Transport și Turism a Parlamentului European a votat în favoarea actualizării normelor UE privind prevenirea poluării de către nave în apele europene și impunerea de amenzi proprietarilor navelor contraveniente, ceea ce ar da asigurări că toate standardele internaționale privind prevenirea deversărilor ilegale de petrol, substanțe lichide nocive, ape uzate sau gunoi de pe nave, elaborate de Organizația Maritimă Internațională, devin parte a legislației UE și sunt mai ușor de aplicat.

Revizuirea Directivei privind poluarea de către nave face parte dintr-un pachet de măsuri de siguranță maritimă prezentat de Comisia Europeană în iunie 2023 cu scopul de a moderniza și consolida normele UE privind siguranța maritimă și prevenirea poluării.

Articole similare

Ad