Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările Renault Group au crescut cu 9% la nivel mondial în 2023

Renault Group și-a anunțat vânzările generate în 2023 la nivel mondial, atingând o creștere de 9% față de anul anterior cu 2.235.345 de unități înregistrate. Brandurile Renault, Dacia și Alpine au avut evoluții puternice pe piața auto, Renault fiind cel mai bine vândut brand de automobile francez, marcând o creștere de 9,4% la nivel mondial și 19,3% pe piața din Europa.

Dacia a ajuns la vânzări în creștere de 14,7%, până la 658.321 de unități în 2023. În timp ce, Alpine a urcat la 22,1%, cu 4.328 de unități vândute.

În Europa, Renault Group s-a clasat ca al treilea cel mai vândut producător auto, beneficiind de lansările de noi modele și înregistrând majorări în cota de piață cu 18,6%, peste media pieței de 13,9%. Vânzările Renault Group către clienții particulari au rezultat 65% din totalul vânzărilor pe cele cinci piețe principale din Europa.

De asemenea, grupul a evidențiat angajamentul său față de electrificare, cu o creștere a cererii pentru versiunile electrificate, inclusiv hibrizi și 100% electrice. În Europa, Renault ocupă locul al treilea în piața vehiculelor electrice, datorită succesului modelului Megane E-Tech Electric, reprezentând 2,2% din piața electrificată, și a sistemelor de propulsie hibridă din ce în ce mai populare (Austral, Clio și Captur, situate în top 10 modele hibride din Europa).

Lansarea din ianuarie 2023 a modelului Dacia Jogger HYBRID 140 a generat o cerere de peste 25% din comenzile pentru acest tip. La rândul său, Dacia Spring s-a situat, din nou, pe podiumul celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa.

La finalul lui decembrie, portofoliul de comenzi al Renault Group pe piața europeană a atins echivalentul vânzărilor pe două luni și jumătate.

Renault va lansa, în acest an, aproximativ 10 noi modele.

Brandul Renault a înregistrat o performanță remarcabilă la nivel mondial, cu o creștere de +9,4% a vânzărilor, atingând 1.548.748 de unități față de anul anterior.

În segmentul vehiculelor utilitare, Renault a evidențiat o creștere de 19,9%, depășind media pieței globale de 10,4%.

Strategia „International game plan 2027″ prezentată în 2023 vizează lansarea a 8 noi modele în perioada 2023 și 2027, susținând expansiunea internațională a mărcii, cu accent pe Brazilia, Turcia și Maroc.

În Europa, vânzările de vehicule s-au majorat cu 19,3%, ajungând la 977.635 de unități (autoturisme + vehicule utilitare). De asemenea, Renault a depășit creșterea pieței europene de 13,9% și și-a consolidat cota de piață, urcând de pe locul 5 pe locul 2 în clasamentul european al mărcilor. Politica comercială, concentrată pe generarea de valoare, a dus la faptul că una din două vânzări se realizează către clienți persoane fizice.

Spania (30%), Italia (+37%) și Marea Britanie (+51%) s-au numărat printre piețele care au contribuit cel mai mult la această creștere.

Renault și-a confirmat poziția de lider în Franța, atât pe piața vehiculelor de persoane (279.914 unități, +18 %), cât și pe cea a vehiculelor utilitare (112.569 unități, +13%). Renault Clio a fost cel mai vândut model al mărcii în Franța, iar pe piața europeană Clio a ocupat locul al treilea cu 219.365 de unități.

De asemenea, Renault s-a impus ca lider pe piața europeană de vehicule utilitare, având o creștere de 25,7%, evidențiindu-se în segmentele Kangoo/Express (+32,4%) și Master (+14,5%).

  • Sursa: Renault Group

Vânzări cu valoare adăugată ridicată și creștere a cotei de piață

În conformitate cu politica sa comercială axată pe generarea de valoare, Renault a înregistrat o remarcabilă recucerire a segmentului C și a celor superioare, marcând o creștere de 26% la nivel european. Acest succes a fost susținut de modele Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid și Mégane E-Tech 100% electric.

Atât diversitatea modelelor, cât și vânzările au contribuit la generarea de valoare, marcând vânzări către clienții persoane fizice peste jumătate din totalul vânzărilor de pe cele cinci piețe principale din Europa. În plus, versiunile superioare, inclusiv „Esprit Alpine”, au fost extrem de căutate, reprezentând 51% din vânzările modelului Austral și 44% din cele ale modelului Espace E-Tech Hybrid.

Electrificarea, o strategie câștigătoare pe piața din Europa

Brandul a înregistrat o creștere remarcabilă a vânzărilor cu 19,7% pe piața autoturismelor electrificate, atingând 270.362 de unități și ocupând poziția a treia în Europa. Vehiculele electrificate au reprezentat 39,7% din totalul vânzărilor de autoturisme ale mărcii Renault.

Dinamica a fost susținută de o creștere cu 62% a vânzărilor vehiculelor HEV (hibride), având până la 185.666 de unități înmatriculate. Austral, Clio și Captur se află în top 10 cele mai bine vândute vehicule hibride din Europa.

Megane E-Tech electric, lansat în 2022, a generat 47.504 de vânzări în 2023, fiind vehiculul care a repoziționat marca pe piața electrică cu o rată de cucerire, de noi clienți de la concurenți, de 50% în Europa. Totodată, modelul se situează pe locul al treilea în Europa, la nivelul celor mai vândute vehicule din categoria sa.

În 2024, Renault anunță o serie de lansări istorice, incluzând două vehicule electrice noi – Scénic E-Tech 100% electric, cu o autonomie WLTP de peste 600 km, și Renault 5 E-Tech 100% electric. De asemenea, vor fi introduse două vehicule hibride noi în Europa, printre care și modelul Rafale E-Tech. Renault Master, o autoutilitară multifuncțională, va fi lansată în versiune termică și versiune electrică. Mai mult, va lansa alte două vehicule noi pe piețele din afara Europei, așa cum Kardian și un model Renault Korea Motors. În planul său de extindere internațională, Renault va desfășura strategia „International game plan 2027″ în Maroc și Coreea de Sud în 2024, după implementarea reușită din Brazilia și Turcia în 2023.

Un succes tot mai mare în Europa

Dacia înregistrează un succes tot mai mare în Europa, vânzând 562.890 de vehicule și înregistrând o creștere de 17,4% într-o piață în progres cu 13,9%. Brandul urcă 4 poziții în clasamentul vânzărilor, ajungând pe locul 11 pe piața VP + VU și pe locul 10 în segmentul VP în Europa. Performanța comercială este susținută de noua identitate de marcă, axată pe vehicule esențiale, cool, robuste, accesibile și performante ecologice.

Recordul cotei de piață cuprinde 3,8% pe piața VP + VU, 4,3% pe piața VP și 8,3% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice, situând Dacia pe locul al doilea în clasamentul vânzărilor către clienții particulari.

Performanță susținută de o nouă identitate de marcă puternică

Dacia Sandero menține poziția de cel mai vândut model către clienții particulari în Europa, iar Duster se menține pe podiumul celor mai vândute modele SUV. Dacia Jogger se clasează pe primul loc în Europa în clasamentul modelelor de segment C (exceptând SUV), înregistrând o creștere de 65,6%, în timp ce Dacia Spring rămâne pe locul trei în topul vehiculelor electrice pe segmentul de retail.

În acest an, Dacia va lansa două noi modele, așa cum noua Dacia Duster, disponibilă începând din martie 2024 și noua Dacia Spring 100% electrică, cu un nou design exterior și interior, comercializată din vara acestui an. De asemenea, la finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul său model de segment C.

Marca Alpine continuă să genereze o creștere de două cifre în segmentul high-end, cu 4.328 de vehicule vândute în 2023, în creștere cu 22,1%. Alpine A110 rămâne lider în categoria coupe sport cu două locuri, cu o treime din vânzări reprezentând versiuni vârf de gamă.

Strategia de dezvoltare internațională a mărcii Alpine continuă în 2023, extinzându-se în noi țări, precum Israel și Maroc, cu 146 de noi puncte de vânzare în întreaga lume.

2024 pentru Alpine

Alpine a început anul cu un portofoliu de comenzi echivalent cu 7 luni de vânzări, datorită startului foarte bun al modelului A110 R Turini, lansat în decembrie anul trecut.

În noul an, Alpine va electrifica portofoliul său, prezentând hot hatch-ul Alpine A290, primul vehicul Alpine 100% electric.

Perspectivele pieței pentru 2024 indică o stabilitate a pieței europene și a celei din America Latină, în timp ce piața din Eurasia este estimată să înregistreze o scădere de 11%.

Articole similare

Ad