Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GLS a testat primul camion pe hidrogen pentru transportul pe distanțe lungi

Camionul Hyundai Xcient Fuel Cell care funcționează cu hidrogen este utilizat în zona Köln-Bonn de la sfârșitul anului trecut de GLS.

„În prezent, în calitate de GLS Group, testăm tipuri de vehicule alternative, cu emisii reduse, împreună cu companiile noastre și cu partenerii noștri de rețea din peste 20 de țări europene, precum și din Canada și SUA. Pe lângă numărul tot mai mare de vehicule electrice în transportul local, pe care le folosim pentru a ne livra coletele pe ultimul kilometru în fiecare zi, accentul se îndreaptă din ce în ce mai mult către transportul pe distanțe lungi, cu inovații și proiecte pilot. Primele vehicule sunt deja utilizate în operațiunile regulate”, afirmă Holger Immen, Chief Compliance and Sustainability Officer GLS Group.

Camionul are un rezervor cu o capacitate de 31 kg de hidrogen, ceea ce îi permite să parcurgă până la 380 km la fiecare umplere a rezervorului, potrivit companiei, iar, astfel, pot fi transportate până la 1.300 de colete pe călătorie. Realimentarea are loc prin intermediul infrastructurii publice din Wesseling și Frechen. În cooperare cu Recht Logistik, partener al GLS, și cu firma de închiriere de vehicule hylane, camionul este utilizat pe traseul principal și pentru colectarea coletelor de la clienți, ceea ce înseamnă că vehiculul a parcurs până acum peste 8.500 km și a transportat cu emisii reduse aproape 50.000 de colete.

Camionul este folosit în toată țara

Managerul regional Gero Liebig pune în balanță avantajele și dezavantajele camionului. „Camionul cu hidrogen este foarte silențios în timpul funcționării, ceea ce înseamnă că livrările pe timp de noapte sunt posibile în orice moment, chiar și în zonele populate.” Cu toate acestea, din cauza procesului de realimentare, care durează până la 15 minute, și a disponibilității încă limitate a instalațiilor de realimentare, este necesar un efort mai mare de planificare în activitatea de zi cu zi. În timp ce camionul cu hidrogen a fost condus până acum doar în Renania de Nord-Westfalia, rutele vor fi în curând extinse la întreaga Germanie. GLS intenționează să evite pe cât posibil emisiile de gaze cu efect de seră până în 2045. În prezent, numărul vehiculelor cu emisii zero și cu emisii reduse din flota germană GLS, care livrează zilnic colete în mod durabil în peste 200 de orașe, este de peste 700. Numărul acestora va crește la aproximativ 900 de vehicule până la sfârșitul exercițiului financiar actual.

Articole similare

Ad