Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

14% din importurile de mașini electrice ale UE sunt din China

Pentru a cuceri piața auto europeană, China nu numai că face tot posibilul să-și crească exporturile, ci și investește la nivel local, ceea ce duce la nevoia de reorganizare a lanțurilor de aprovizionare, așa cum reiese dintr-o analiză recentă a Upply (Chinese automotive investment for the European market (upply.com).

În 2023, exporturile auto ale Chinei au fost în plină expansiune: potrivit Asociației Producătorilor de Automobile din această țară, pentru vehiculele cu energie nouă (NEV) s-a atins un record de 1,2 milioane de unități, în creștere cu 77,6% față de 2022. Astfel, agenda ambițioasă privitoare la tranziția verde pe care și-a asumat-o UE o transformă în cea mai mare piață pentru vehiculele electrice din China, a căror pondere valorică în totalul importurilor comunitare pentru astfel de modele (comerț în interiorul și în afara UE) a crescut de la mai puțin de 1% în 2019 la 14% în ianuarie-octombrie 2023 (statistici bazate pe codul SA 870380).

Pe fondul acestei creșteri, producătorul chinez BYD tocmai a comandat prima sa navă Ro/Ro, BYD Explorer 1, alimentată cu LNG, care poate transporta 7.000 de mașini, pentru a deservi piața europeană. Destinația finală a curei sale inaugurale a fost Bremerhaven.

Sursă foto: BYD Europe (https://www.bydeurope.com/article/454)

Articole similare

Ad