Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

900 de camioane MAN noi înmatriculate în România în 2023

MHS Truck & Bus a livrat în 2023 aproximativ 900 de camioane noi MAN, majoritatea comandate în 2022 și chiar 2021. Autotractoarele pentru transport pe distanțe lungi au în continuare ponderea cea mai mare din piața totală de camioane din România, de circa 75%, iar în afară de acestea MHS a vândut un număr „semnificativ“ de unități către clienți din construcții, așa cum declară Elena Claudia Iordache, CEO-ul companiei.

În 2023 a crescut ponderea vânzărilor de retail și a flotelor mici, deoarece, „având un număr predefinit de vehicule disponibile, am evitat să vindem foarte multe unități unui singur client. Astfel că principalele flote pentru transport pe distanțe lungi livrate în 2023 nu au depășit 25 de unități. În plus, în cadrul unui proiect am livrat peste 150 de șasiuri 4×4 care au fost carosate ca vehicule de intervenție pentru stins incendiile.“

Prețurile camioanelor MAN au fost mai mari în 2023 decât în 2022, dar au devenit mai stabile în a doua parte a anului. Iar în 2024 vor crește cu 4-6%, în funcție de tipul vehiculului, ca urmare a echipării cu sisteme care să respecte noile standarde de siguranță obligatorii din iulie 2024.

În 2023, achizițiile de vehicule MAN au fost finanțate în principal prin leasing financiar și prin accesarea de fonduri europene. Soluțiile oferite in-house de MHS sunt însă mai numeroase și includ – în afară de leasing financiar – leasing operațional și credit, fiind adaptate în funcție de nevoile și specificul activității clienților. Peste 20% din camioanele vândute către firme private (deci excluzându-le pe cele achiziționate prin licitații publice) au beneficiat de finanțare prin MAN Finance, 2023 fiind, ca și 2022, un an bun pentru finanțarea in-house, așa cum subliniază CEO-ul MHS Truck & Bus.

Articole similare

Ad