Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AQUILA a încheiat 2023 cu cele mai bune rezultate de la înființare: venituri de 2,5 miliarde de lei și profit net de 97 milioane de lei

AQUILA a încheiat 2023 cu afaceri în creștere și un profit net de 97 milioane de lei, cu 14% mai mult decât în 2022, cel mai mare de la înființarea companiei. Rezultatele obținute vin în contextul creșterii veniturilor companiei cu 14%, până la 2,5 miliarde de lei, susținute în principal de segmentul de distribuție, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei. Rezultatele financiare preliminare au depășit bugetul anunțat pentru 2023.

„În 2023, am continuat creșterea organică și am parcurs pași către noi achiziții pentru extinderea afacerii. Concentrarea activității pe canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere, diversificarea portofoliului de produse și dezvoltarea brandurilor proprii au contribuit la rezultatele financiare istorice înregistrate în 2023. În ceea ce privește componenta de M&A, am finalizat tranzacția cu Romtec și au fost avansate discuțiile pentru achiziția companiilor Parmafood, pentru care am primit aprobarea acționarilor în februarie 2024. Excelența operațională prin eficiență, cu componentă de digitalizare și sustenabilitate, va continua să primeze pentru AQUILA. Prin abordarea strategică adoptată ne îndreptăm spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper rezultatele din 2021”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.

În structura veniturilor, în 2023, segmentele de distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 14% și respectiv de 11%, în timp ce segmentul de transport a înregistrat o ușoară scădere, de 4%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena, La Masă și Yachtis, au avut un avans de 31% în 2023, până la 88 milioane de lei.

Venituri în creștere cu 14% a obținut și compania achiziționată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.

Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menținut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a înregistrat o creștere de 5%, până la 155 milioane de lei.

AQUILA a realizat investiții în valoare de 46 milioane de lei în 2023, pentru cumpărarea de mijloace de transport și echipamente de depozit și automatizări.

AQUILA operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. AQUILA vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse.

Articole similare

Ad