Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul feroviar dinspre China spre Europa se diminuează

Vânturile puternice sezoniere din Kazahstan au forțat terminalele de transbordare feroviară de la granița dintre Kazahstan și China să se oprească. Acestea îngreunează transbordarea containerelor la granița dintre țara menționată și China, ceea ce prelungește timpul de tranzit cu 3-4 zile. Acest fenomen are loc în mod regulat în fiecare an și nu este surprinzător. 

Timpul mediu de tranzit din China către Europa a scăzut la șase zile în ianuarie 2024. Nevoia de transbordare se datorează diferenței de ecartament feroviar între China (unde este prezent standardul european) și Kazahstan. În plus, prețurile actuale ale transportului de marfă rămân stabile, astfel încât întrebarea despre cum vor evolua în viitor rămâne deocamdată deschisă. 

În ultima săptămână și în ultimele trei luni, prețurile transportului feroviar de marfă pe Noul Drum al Mătăsii au scăzut cu 0,03% în direcția vestică și au rămas stabile în direcția estică. 

Prețurile la transportul maritim de marfă au scăzut în ultimele două săptămâni, pentru a noua săptămână a anului, prețurile instantanee conform indicelui general Drewery au scăzut cu 2% față de săptămâna precedentă, ajungând la 3.659 de dolari pe container de 40 de picioare. Același declin a fost înregistrat și pe ruta Shanghai – Rotterdam, la 4.426 de dolari americani, reprezentând însă o creștere de 158% față de anul trecut. 

Huthii bombardează continuu navele din Marea Roșie, astfel încât navele de containere continuă să navigheze din China spre Europa în jurul Africii. Întârzierile variază acum de la 10 până la 20 de zile. Am înregistrat o întârziere record pe ruta din India – în loc de 40 de zile standard, containerul a avut nevoie de 73 de zile pentru a ajunge în Polonia, deoarece s-au dovedit necesare transbordări suplimentare, neplanificate anterior, în porturile intermediare. 

Unii expeditori au optat pentru transportul feroviar în locul celui maritim. În ianuarie, traficul feroviar între China și Europa a crescut cu peste 47%, potrivit datelor Eurasian Rail Alliance Index (ERAI, creat de căile ferate din Kazahstan, Rusia și Belarus). În ultimele trei luni, creșterea a ajuns la 37%,  dar aceasta este în scădere cu aproape 57% față de traficul de acum trei ani.

sursa foto: hafen-hamburg.de

Articole similare

Ad