Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Euro 7: Parlamentul European adoptă măsuri pentru reducerea emisiilor din transportul rutier

Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă și 37 abțineri, Parlamentul European (PE) a adoptat acordul încheiat cu Consiliul privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor), prin care vehiculele vor trebui să respecte noile standarde mai mult timp, asigurându-se că rămân mai curate pe toată durata de viață.

Pentru autoturisme și autoutilitare vor fi menținute condițiile actuale de testare Euro 6 și limitele privind emisii poluante. În cazul autobuzelor și camioanelor însă se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de evacuare măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, cu menținerea condițiilor actuale de testare Euro 6.

Pentru prima dată, standardele UE vor include limite ale emisiilor de particule de frână (PM10) pentru mașini și utilitare și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride.

Un pașaport de mediu pentru vehicul va fi pus la dispoziție pentru fiecare vehicul și va conține informații despre performanța sa de mediu în momentul înregistrării (cum ar fi limitele de emisii de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, sănătatea bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bord.

Raportorul Alexandr Vondra (ECR, CZ) a declarat: „Am realizat un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea la prețuri a mașinilor noi mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea sectorului în direcția reducerii poluării. Este important să includem obiective privind emisiile generate de anvelope ori de sistemele de frânare, dar și o durabilitate crescută a bateriilor.”

Consiliul trebuie să aprobe oficial acordul înainte de a putea intra în vigoare. La 10 noiembrie 2022, Comisia Europeană a propus standarde mai stricte privind emisiile de poluanți atmosferici pentru vehiculele cu motor cu combustie, indiferent de combustibilul utilizat. Limitele actuale de emisie se aplică mașinilor și utilitarelor ușoare, dar și autobuzelor, camioanelor și altor vehicule grele.

Articole similare

Ad