Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE: Conexiune feroviară mai bună cu Ucraina și Moldova

Un studiu publicat de Comisia Europeană și Banca Europeană de Investiții (BEI) sugerează că primul pas pentru îmbunătățirea legăturilor feroviare dintre Polonia și Ucraina și respectiv dintre România și Moldova este implementarea ecartamentul european al liniilor de cale ferată către Lvov și Chișinău.

De la invadarea Ucrainei de către Rusia, legăturile de transport terestru ale acestei țări cu UE au devenit esențiale pentru importurile și exporturile ucrainene, „liniile de solidaritate“ UE-Ucraina fiind create pentru a consolida legăturile transfrontaliere. Studiul publicat de CE face parte din planul de acțiune Solidarity Lanes, care a a analizat barierele rămase, inclusiv diferența dintre ecartamentul feroviar utilizat în cea mai mare parte a Uniunii față de cel utilizat în Europa de Est. Mecanismul Conectarea Europei II a selectat recent nouă proiecte pentru finanțare care vor viza îmbunătățirea punctelor de trecere. De asemenea, Comisia a propus extinderea rețelei transeuropene de transport în Ucraina și Moldova.

Comisarul pentru transport, Adina Vălean, a declarat: „Prin construirea primului ecartament feroviar al UE în Ucraina și Moldova, legând căile ferate ale acestora cu Polonia și România, îi vom apropia de piața unică. Prin acest studiu, pregătim scena pentru soluții pe termen lung, sprijinirea Ucrainei în comerțul și reconstrucția ei postbelică.

Asigurarea interoperabilității din Polonia prin Ucraina, Moldova și România va însemna, de asemenea, o experiență de călătorie mai fluidă și mai eficientă pentru cetățeni.“

Luând în considerare costurile probabile, cererea preconizată și considerațiile privind capacitatea liniei, studiul sugerează ca prim pas stabilirea unei conexiuni europene cu ecartamentul de la Cracovia/Katowice (Polonia) la Lviv (Ucraina), precum și de la Iași (România) la Chișinău (Moldova). Sunt sugerate și alte extensii. Studiul evaluează, de asemenea, modul în care noile linii cu ecartament standard din Ucraina și Moldova ar funcționa cu rețeaua din celelalte regiuni ale acestor țări, unde se va folosi în continuare ecartamentul larg.

Studiul a fost realizat de Jaspers, serviciul de consiliere tehnică al BEI, în strânsă cooperare cu toate țările implicate.

Articole similare

Ad