Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii feroviari cer masuri similare celor din transportul rutier pentru deblocarea marfarelor din granita

Nu numai traficul rutier sufera din cauza restrictiilor din punctele de trecere a frontierei, ci si transportul feroviar. Astfel, potrivit Clubului Feroviar, in prezent exista marfare sunt blocate la granita, din cauza deciziei autoritatilor de a inchide mai multe puncte de trecere a frontierei, dintre care doua vitale pentru transportul feroviar de marfuri. Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania (OPSFPR) semnalizeaza ca punctele de trecere a frontierei importante pentru traficul de marfa sunt, alaturi de Curtici, Episcopia Bihor, Halmeu, Dornesti, Cristesti Jijia, Galati Larga, Giurgiu, Calafat si Stamora Moravita si Valea Lui Mihai, spre Serbia, respectiv Ungaria, care in prezent au fost inchise. ”Facem demersuri pentru deblocarea situatiei. Am luat legatura cei care se ocupa de transportul feroviar, cu Directia de Transport Feroviar din cadrul MT, si urmeaza sa se ia masuri in acest sens”, a declarat presedintele OPSFPR, Vasile Seclaman.
El a precizat ca, in contextul epidemiei de coronavirus, ar trebui luate si alte masuri pentru sprijinirea transportatorilor feroviari. In acest sens, ar fi necesara adoptarea unor facilitati fiscale, precum amanarea platii impozitelor cu 3-6 luni, in functie durata epidemiei.
O alta problema cu care se confrunta societatile de transport feroviar se refera la avizarea si autorizarea personalului. „Trebuie prelungita valabilitatea certificatelor si autorizarilor pana ce trece epidemia de coronavirus”, a spus Vasile Seclaman. Acesta a subliniat si necesitatea gasirii unei solutii pentru a asigura libera circulatie a mecanicilor de locomotiva si a personalului de tren in trafic international.

Articole similare

Ad