Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Productivitatea camioanelor franceze a scăzut în 2023 cu 2% față de 2022, cu 6,7% față de 2019 și cu 13,8% față de 2007

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat rezultatele complete ale sondajului său tradițional privind transportul rutier de mărfuri pe distanțe lungi realizat în 2023 de companiile franceze pentru terți, din care rezultă în primul rând că față de 2022 s-au deteriorat condițiile de operare a vehiculelor și că productivitatea lor a scăzut cu 2% – sau cu 6,7% comparativ cu 2019, ultimul an complet de dinainte de pandemia de Covid-19.

2023 a fost marcat și de o creștere semnificativă a costurilor, atât a celor cu salariile (cu 4,1%), cât și a celor pe kilometru și a celor fixe, dintre care se detașează anvelopele (+8,4%) și prețul mediu al unui autotractor (+10%).

O analiză pe termen lung a rezultatelor sondajului CNR arată schimbări mari legate de productivitate și costuri. Indicatorul de productivitate al unui vehicul a scăzut cu 13,8% din 2007, ultimul an complet înainte de criza din 2008-2009, consumul de motorină este în continuă scădere, cu 9,3% între 2013 și 2023, iar remunerația șoferului a crescut cu 26,7% în ultimii 10 ani, mai mult decât salariul minim în aceeași perioadă (+22,2%).

Articole similare

Ad