Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz lansează noile Sprinter și eSprinter: soluții versatile pentru o paletă largă de aplicații

Noul Mercedes-Benz eSprinter vine acum cu flexibilitate ridicată în ceea ce privește autonomia, variantele de caroserie și sarcina utilă. Pentru prima dată, cel mai mare furgon electric al producătorului german are tracțiune spate, ceea ce deschide porțile pentru o varietate și mai mare de carosări. Astfel, noul eSprinter este disponibil în două stiluri de caroserie și lungimi, precum și o greutate totală admisă mai mare, de până la 4,25 t, cu un volum de încărcare este de până la 14 metri cubi. În plus, pentru prima dată, poate fi prevăzut opțional cu un cuplaj de remorcă, pentru tractarea unei sarcini suplimentare de până la două tone.

Bateria de înaltă tensiune este disponibilă în trei niveluri de capacitate – 56, 81 și 113 – ceea ce permite clienților să aleagă configurația potrivită pentru aplicația lor, fie că vorbim de transport urban sau regional, plaja maximă de autonomie fiind de la 233 la 478 km.

Toate modelele gamei Sprinter vin echipate în standard cu sistemul multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu management activ al autonomiei și o strategie inteligentă de încărcare plus, opțional, cu navigație inteligentă. Aceasta din urmă calculează o rută optimizată, inclusiv opriri de încărcare în timp real, pe baza situației curente a traficului și a topografiei rutei. De asemenea, calculează cea mai bună strategie de încărcare posibilă, fie pentru a ajunge la destinație cât mai repede posibil, fie pentru a avea nivelul de încărcare dorit la sosire. În plus, clienții pot utiliza pentru prima dată noua vizualizare prin satelit și noua navigație pentru remorci și vehicule supradimensionate. Este special adaptat la cerințele vehiculelor mari și sugerează un traseu adecvat. Nu în ultimul rând, clienții au acces la funcții precum asistentul vocal inteligent „Hey Mercedes” și opțiuni extinse de personalizare.

O gamă cuprinzătoare de sisteme de siguranță și de asistență a șoferului este, de asemenea, inclusă în pachetul de bază – de la asistență activă la frânare, asistență activă la menținerea benzii de rulare, asistență la unghiul mort și asistență inteligentă la viteză, până la cruise control, asistență la deplasare și pentru părțile laterale.

Noul eSprinter se bazează pe un concept modular, fiind format din trei module ce permit adaptarea cu ușurință a platformei la o varietate de variante de vehicule. Modulul frontal include toate componentele de înaltă tensiune și poate fi combinat cu orice variantă de vehicul – indiferent de ampatament, înălțime ori capacitatea bateriei.

Bateria integrată de înaltă tensiune este amplasată în modulul central, în partea de jos a caroseriei, pentru a economisi spațiu. Acest aranjament este cea mai sigură poziție pentru depozitarea bateriei și asigură un centru de greutate scăzut. Datorită arhitecturii inteligente de sub podea, noile modele eSprinter oferă același volum generos de încărcare ca și furgonul similar cu propulsie convențională. Celulele bateriei sunt fabricate din fosfat de litiu fier și nu conțin cobalt și nichel. Această chimie celulară este ideală pentru vehiculele comerciale ușoare datorită longevității sale. Managementul termic activ crește eficiența, iar o pompă de căldură face parte din echipamentul standard al noului eSprinter, pentru a face posibilă utilizarea căldurii reziduale de la motorul electric, pe lângă căldura reziduală de la baterie.

Noul motor electric puternic, care antrenează puntea electrică spate, este situat în modulul posterior. Motorul sincron cu magnet permanent (PSM) cântărește aproximativ 130 kg și se caracterizează prin eficiență ridicată, fiind disponibil cu putere maximă de 100 sau 150 kW și cuplu de până la 400 Nm.

Patru niveluri de recuperare a energiei pot fi selectate manual, în timp ce recuperarea automată DAUTO permite un stil de condus deosebit de eficient și confortabil. Separat, trei moduri de conducere susțin alegerea între confort maxim sau autonomie maximă: „Confort” oferă interacțiunea deplină a puterii și a cuplului, „Economic” limitează puterea motorului, a încălzirii și a aerului condiționat pentru o mai mare eficiență, iar în modul de conducere „Raza maximă”se asigură cea mai mare autonomie posibilă.

La fel ca toate vanurile electrice de la Mercedes-Benz, noul eSprinter se poate încărca atât cu curent alternativ (AC) cât și cu curent continuu (DC). La încărcarea cu curent alternativ la o cutie de perete, de exemplu, încărcătorul de bord transformă electricitatea din vehicul în curent continuu. Are o putere maximă de încărcare de până la 11 kW. Pentru a minimiza timpii de încărcare, noul eSprinter se poate încărca cu până la 115 kW la stațiile de încărcare rapidă. Bateria cu o capacitate de 56 kWh poate fi apoi încărcată de la 10 la 80 la sută în aproximativ 28 de minute.

Funcția digitală „Mercedes me Charge10“ oferă clienților o experiență convenabilă de încărcare și plată la stațiile publice de încărcare. Cu un singur contract de încărcare se deschide practic accesul la una dintre cele mai mari rețele de încărcare, cu peste 1,6 milioane de puncte de încărcare la nivel mondial, de la peste 1.300 de operatori diferiți. Printre acestea se numără, printre altele, rețeaua europeană de încărcare rapidă Ionity și noile stații de încărcare Mercedes-Benz.

Primul hub de încărcare Mercedes-Benz din Europa a fost deschis la Mannheim la sfârșitul anului 2023. Acesta stabilește noi standarde pentru încărcare rapidă și sigură. Fiecare punct de încărcare are o singură conexiune. Acest lucru asigură că fiecare vehicul poate fi încărcat cu energie maximă. Spațiile de parcare de dimensiuni generoase și opțiunea drive-through permit încărcării cu ușurință a dubițelor și mai mari, cum ar fi noul Mercedes-Benz eSprinter, fără a fi necesare manevre suplimentare. În Europa (Italia, Spania și Franța), precum și în alte locații din Germania, Mercedes-Benz va deschide și alte parcuri de încărcare începând cu acest an, planul fiind ca până la finele lui 2024 să se depășească numărul de 2.000 de puncte de încărcare, dintre care peste 200 în Europa.

Mercedes-Benz asigură prețuri transparente la toate stațiile de încărcare din rețeaua Mercedes me Charge. Utilizatorii pot vedea costurile specifice pe kWh sau pe minut, precum și costurile totale estimate pentru o încărcare completă pe afișajul MBUX sau în aplicația Mercedes me înainte de a începe procesul de încărcare. În Europa, SUA și Canada, Mercedes me Charge permite încărcarea cu energie electrică din surse regenerabile de energie.

Va exista și o soluție separată B2B pentru noul eSprinter în viitor, oferind clienților corporativi și de flote opțiunea de gestionare uniformă a vehiculelor și șoferilor, precum și a contabilității pentru întreaga companie.

eSprinter este disponibil în trei linii de echipare: Base, Pro și Select. Linia BASE oferă deja, printre altele, scaun încălzit pentru șofer, încălzire suplimentară electrică, monitorizarea presiunii în anvelope (față și spate) și preinstalare pentru navigație. Line PRO include în plus aerul condiționat semi-automat Tempmatic, volan reglabil pe înălțime și adâncime, un port USB de cinci volți și mâner de prindere pe ușa pasagerului. Începând cu linia Select, clienții primesc, printre altele, volan din piele, scaun cu suport lombar pentru șofer, panou de comandă confort deasupra capului și faruri LED High-Performance inclusiv Adaptive Highbeam Assist.

Mercedes-Benz AG garantează funcționarea optimă a bateriilor pentru o durată totală de opt ani de la livrare sau înregistrarea inițială (se aplică data anterioară) sau până la un kilometraj total de 160.000 de km (oricare survine primul). Este vorba despre o capacitate maximă de minimum 70% din capacitatea inițială. Prin achiziția pachetului eComplete, garanția acordată bateriei este extinsă la opt ani sau 300.000 km.

Gama de modele Sprinter convenționale beneficiază de aceleași inovații tehnologice ca și furgonul electric. Noul Sprinter cu motor termic este echipat cu propulsorul de 2,0 litri (OM 654), disponibil în patru niveluri de putere: 114, 150, 170 și 190 CP – în funcție de model și de tracțiune. De precizat că tracțiunea integrală este disponibilă pentru toate modelele cu motor de 190 CP. În ceea ce privește transmisia se poate opta între o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau transmisia automată 9G-Tronic. Pentru a încuraja și mai mult trecerea la zero emisii, noul Sprinter are mai puține sisteme de asistență la rulare incluse în configurația de bază, respectiv asistența la menținerea benzii de circulație, asistența la unghiul mort, ADAS, cruise-control și cameră video marșarier pentru furgon și minibus (pre-echipare pentru autoșasiu), însă și celelalte pot fi comandate opțional.

Prețul noului Sprinter pornește de la 38.000 de euro (inclusiv TVA) pentru versiunea 211 CDI șasiu standard și respectiv 44.938 de euro (cu TVA) pentru varianta furgon standard BASE 311 CDI.

eSprinter 314 furgon standard (baterie de 56 kWh și autonomie sw până la 233 km) pleacă de la 65.235 de euro, inclusiv TVA, în timp ce modelul cu ampatament lung și autonomie de până la 478 km (baterie cu capacitate de 113 kWh) ajunge până la 73.293 de euro

Articole similare

Ad