Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Introducerea tahografului inteligent se amana pentru 15 iunie 2019

Exista o noua lege privind tahograful digital, care amana momentul introducerii versiunii inteligente a acestuia, anunta Uomini e Trasporti. Este vorba de Regulamentul 2018/502 din 28 februarie 2018, care modifica Regulamentul 2016/799, ce pune in aplicare Regulamentul 165/2014, si se refera la introducerea unei noi generatii de tahografe inteligente care functioneaza pe baza unui serviciu de pozitionare garantat de un sistem de navigatie prin satelit. Astfel se poate identifica pozitia vehiculului atunci cand incepe perioada de lucru zilnica si cand se termina si, in plus, se poate semnala de fiecare data cand perioada de conducere este de trei ore. De asemenea, receptorul satelitului verifica datele privind viteza si distanta inregistrate de tahograf, astfel ca, in cazul aparitiei unor diferente, este clar ca cineva a fraudat tahograful.
 

Pentru aceste modificari ale legislatiei sunt prevazute diverse etape, astfel incat producatorii, companiile si soferii sa aiba timp sa se adapteze. Daca timpul estimat initial pentru introducere fusese martie 2019, noile reglementari vor „impinge“ aceasta data cateva luni, pana pe 15 iunie 2019, cel putin in ceea ce priveste vehiculele aflate la prima inmatriculare. Vehiculele inregistrate inainte de introducerea legii beneficiaza de un termen suplimentar de 15 ani (iunie 2031).
O alta noutate se refera la definitia si metoda de calcul a celor 3 ore de conducere pentru geolocalizarea vehiculului. Potrivit textului normativ, daca pana de curand trebuia sa fie detectata pozitia dupa un „timp de conducere continua“ de 3 ore, care nu se putea inregistra in cazul in care in acest interval trebuia efectuata pauza de 45 de minute, acum pozitia este detectata la fiecare multiplu de trei ore de „timp de conducere cumulativ“, care nu este resetat. In practica, la fiecare 3 ore de deplasare a vehiculului, in orice mod efectuat, pozitia va fi inregistrata.

Articole similare

Ad