Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Doar prin colaborare putem crea un ecosistem de afaceri sanatos si o crestere economica sustenabila”

Comunitatea de afaceri din sectoarele producatoare de bunuri de larg consum, logistic si de retail s-au reunit pe 23 mai 2018, la Palatul Universul, in cadrul evenimentului Leading through Change organizat de filiala liderului global in solutii logistice CHEP Romania, pe tema Revolutiei Industriale 4.0. Evenimentul a avut ca scop crearea unei viziuni asupra dezvoltarii afacerilor in viitor, prin intelegerea provocarilor si oportunitatilor aduse de digitalizarea sectorului producator.
 

Compania britanica de cercetare de piata IGD a oferit, prin Ray Leung, Category Capability Manager, o perspectiva asupra tendintelor globale in FMCG si comertul modern, marcate de digitalizare: orientarea consumatorilor catre experiente de cumparare simple si rapide, interconectivitatea produselor, personalizarea si hiperautenticitatea. Printre ideile desprinse de la acest evenniment se afla si aceea ca, pentru a-si crea avantajul competitiv, companiile vor trebui sa colaboreze mai bine, sa utilizeze datele mai inteligent, sa investeasca in noi tehnologii si, in final, sa recruteze si sa-si instruiasca personalul pentru roluri care inca nu exista.
„Este obligatoriu sa constientizam ca, doar prin colaborare, punand resursele impreuna – competente, tehnologie, digitalizare – putem crea un ecosistem de afaceri sanatos si o crestere economica sustenabila. Increderea si parteneriatul transparent intre companii sunt esentiale pentru a maximiza beneficiile a tot ceea ce se intampla in a patra revolutie industriala. Mai devreme sau mai tarziu, se va constientiza ca nu exista un plan B. E obligatoriu sa oferi incredere si sa ai incredere, altfel, nu vei face parte din ecosistem, vei fi eliminat“, a spus Gabriel Andronescu, director General CHEP Romania.
Una dintre cele mai importante oportunitati de crestere economica e adaptarea modelelor de afaceri la circularitate, de la designul de produs si ambalaj, pana la modul de operare in Supply Chain, prin intretinere, reparatie, reutilizare si reciclare. Regandirea modelelor de afaceri poate solutiona lipsa de resurse umane si materie prima, asteptarile consumatorilor constienti de impactul industriei asupra mediului si presiunile legislative, ceea ce va conduce, in cele din urma, la coagularea unui ecosistem de afaceri circular.
Evenimentul a oferit analiza oportunitatilor si provocarilor pe care le vom intampina in Romania, din perspectiva reprezentantilor EY, Ecopack, Alka, Mainfreight si CHEP.
In FMCG, principala provocare va fi reinstruirea fortei de munca, avand in vedere ca sectorul de productie trebuie sa se adapteze la digitalizare si sa se pregateasca pentru integrarea de posturi noi.
Barierele de implementare enuntate de companiile prezente la eveniment sunt mentalitatea, educatia, rezistenta la schimbare, timpul si efortul destinat reinstruirii angajatilor, lipsa de predictibilitate legislativa. Exista, insa, un interes evident pentru analiza oportunitatilor de dezvoltare a afacerilor pe termen lung, in context 4.0.
Revolutia industriala 4.0 deschide o perioada de oportunitati, sub impactul noilor tehnologii. Va stimula agilitatea afacerilor, a productiei si a lanturilor logistice, prin convergenta noilor tehnologii. Vor scadea costurile de transport, comunicatii, logistica, ceea ce va constitui un castig pe termen lung, in eficienta si productivitate.

Articole similare

Ad