Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul de mobilitate se voteaz? pe 4 iulie în Parlamentul European

Uniunea Na?ional? a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicit? implicarea activ? a eurodeputa?ilor români în plenul Parlamentului European (PE) de s?pt?mâna viitoare, de la Strasbourg, care va vota pe 4 iulie mandatul PE privind pachetul mobilitate. Votul PE vizeaz? modific?ri legislative cruciale pentru viitorul transportatorilor români în UE, precum Lex Specialis de aplicare a deta??rii în transporturile rutiere, cu posibilitatea de a excepta numai transporturile bilaterale între ?ara de stabilire (România) ?i alte ??ri UE, restric?ionarea cabotajului cu întoarcerea acas? a vehiculelor, derogarea pentru efectuarea odihnei s?pt?mânale în cabin? ?i perioada de referin?? de 3 s?pt?mâni pentru întoarcerea acas? a ?oferilor. Parlamentul European a respins pe 14 iunie a.c. mandatul de negociere propus de Comisia de Transport ?i Turism (TRAN) cu privire la pachetul mobilitate, iar în aceast? perioad?, în cadrul grupurilor politice din PE sunt dezbateri pentru a se ajunge la un compromis pe marginea pachetului mobilitate, se arat? într-un comunicat UNTRR.
 

Referitor la votul PE privind propunerea de Lex Specialis, UNTRR solicit? excluderea transportului rutier interna?ional din Directiva 96/71 privind Deta?area Lucr?torilor. „Chiar dac? se discut? despre un posibil compromis care vizeaz? doar excluderea transporturilor rutiere bilaterale de la aplicarea Directivei deta??rii, aceasta nu poate reprezenta o solu?ie viabil? pentru transportatorii rutieri din România, ?ar? periferic? a UE. Romania nu este vecin? cu Germania ?i nici nu are o economie suficient de dezvoltat? care sa furnizeze volume de m?rfuri suficient de mari spre a fi transportate între Romania ?i alte ??ri UE, schimburile comerciale existente având transportul deja asigurat, iar o obligativitate de a aduce autovehiculele în România ar duce la transporturi în gol ?i la reducerea dramatic? a eficien?ei operatorilor din România. TRAN a votat pe 4 iunie a.c. pentru excluderea transportului rutier interna?ional de la aplicarea Directivei deta??rii“.
UNTRR solicit? eurodeputa?ilor români s? sus?in? ferm excluderea tuturor transporturilor rutiere interna?ionale din cadrul de aplicare al Directivei Deta??rii, pe baza votului TRAN ?i conform Declara?iei comune semnate de UNTRR al?turi de 35 de asocia?ii profesionale din 20 de state membre UE. Nnum?rul semnatarilor Declara?iei comune este în continu? cre?tere, mai multe asocia?ii profesionale din Germania, Finlanda ?i Belgia semnând recent Declara?ia.
De asemenea, UNTRR a solicitat tuturor celor 751 Membri ai Parlamentului European, precum ?i celor 28 Mini?tri de Transport UE introducerea unui mecanism european, similar celui aplicat de Comitetul Na?ional Rutier în Fran?a, pentru a garanta acela?i cost de referin?? al transportului în UE, atât pentru transportatorii din est, cât ?i pentru cei din vest. „În m?sura în care nu se dore?te luarea acestei m?suri, în scopul aplic?rii principiului «plat? egal? pentru munc? egal?» în acela?i loc ?i pentru firmele de transport, consider?m c? se dore?te legalizarea discrimin?rii transportatorilor rutieri de m?rfuri din Europa Central? ?i de Est pe pia?a transporturilor din UE“, se mai arat? în comunicat.
Referitor la propunerea de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 privind timpii de conducere ?i de odihn? ai ?oferilor profesioni?ti, UNTRR solicit? sus?inerea propunerii TRAN ca perioada de repaus s?pt?mânal normal s? poat? fi efectuat? în cabina camionului, atunci când camionul se afl? într-o parcare sigur? ?i securizat?. Orice compromis privind perioada de referin?? pentru întoarcerea acas? a ?oferilor s? fie negociat la 8 s?pt?mâni, dar nu mai mic de 4 s?pt?mâni  – având în vedere nevoile reale ale transportatorilor rutieri din România, ?ar? periferic? UE.
Referitor la propunerea de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 ?i a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adapt?rii regulilor de acces la pia?? ?i la profesie la evolu?iile sectorului, UNTRR solicit? continuarea liberaliz?rii pie?ei transportului rutier de marf? ?i consider? c? nicio propunere PE nu trebuie s? introduc? condi?ii mai restrictive decât prevederile actuale ale Regulamentului 1072/2009 cu privire la cabotaj. UNTRR solicit? eurodeputa?ilor români s? resping? orice propunere de limitarea la 48 de ore de cabotaj per stat membru, urmat? de o interdic?ie de 72 de ore  pân? la începerea altui cabotaj în acel stat membru. Orice propunere privind „întoarcerea acas? a vehiculelor“ nu trebuie acceptat?.

Articole similare

Ad