Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un singur mecanic pe trenurile de marfa, dar numai in anumite conditii

Pe 12 noiembrie a avut loc sedinta de dezbatere publica privind proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor specifice pentru deservirea trenurilor de marfa de catre un singur agent, mecanicul de locomotiva. Prin ordinul emis de ministru se aproba Normele specifice pentru deservirea trenurilor de marfa de catre un singur agent, norme care stabilesc o serie de prevederi specifice pentru circulatia acestor trenuri numai pe anumite sectii de circulatie, cu aplicare complementara fata de normele nationale de siguranta in vigoare.
 

Acest sistem de functionare, cu un singur agent, a fost simplificat la CFR Calatori in urma cu peste 10 ani si functioneaza la nivel european, mai putin in Italia, iar operatorii care fac transport pe calea ferata si angajatii din domeniu il privesc ca pe unul normal, aliniat legislatiei si sistemului functional la nivelul UE. Dar sindicatele feroviare sunt de parere ca el este periculos pentru siguranta circulatiei trenurilor de marfa, asa cum arata Club Feroviar.
Desi in statele europene sistemul de circulatie cu un singur mecanic se aplica pe intreaga retea feroviara, inclusiv in zonele montane (cu diferite riscuri), in Romania se va aplica doar in zonele de campie (care au declivitati de maximum 6 la mie) si nu exclude vechiul mod de conducere a trenurilor, format din doua persoane. In plus, inainte de aplicarea tipului de deservire a trenurilor de marfa numai cu un singur agent, operatorii acestor trenuri si administratorul/gestionarii pe a caror infrastructura feroviara vor circula ele vor evalua si aprecia riscurile schimbarii efectuate, in conformitate cu reglementarile UE.
Mai trebuie precizat faptul ca trenurile de marfa deservite de un singur mecanic de locomotiva nu vor avea in compunere vagoane incarcate cu marfuri periculoase din categoria „explozibile”.

Articole similare

Ad