Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Extracomunitarii“ sunt mai greu de scolit

Discutiile din cadrul Galei Tranzit au vizat, evident, si criza de soferi cu care se confrunta Romania, si mai toata Europa la ora actula, revenindu-se la ideea „importului“ de soferi extracomunitari.
Desi gata de a raspunde solicitarilor de pregatire a acestora, din perspectiva IFPTR, potrivit lui Dan Margarit, pregatirea profesionala a conducatorilor extracomunitari nu se poate limita doar la obtinerea certificatelor. „Sunt conducatori auto ce vin din zone cu totul alta mentalitate, religie sau atitudine.“ Astfel, munca angajatorului va fi mult mai profunda si trebuie sa inceapa inainte ca acestia sa ajunga intr-un centru de pregatire profesionala si sa continue, in cadrul companiei, si dupa obtinerea CPC, a punctat Dan Margarit.

Acesta a mai subliniat importanta faptului ca formarea soferilor trebuie reluata de la „zero“ pentru a face fata cerintelor de calitate impuse de companiile romanesti, si in mai toate cazurile trebuie sa existe si un trainer intern al companiei. „Am avut recent o intalnire cu reprezentantii unei companii care au angajat deja 17 soferi filipinezi care lucreaza pe cursele interne. Ramane de vazut daca este o varinta de succes sau vor reveni la soferi romani“, a mai spus Dan Margarit.
In momentul de fata, legislatia in domeniu permite examinarea in limbile engleza si spaniola doar pentru obtinerea CPC. In ceea ce priveste soferii extracomunitari, pentru transportul de persoane trebuie sa aiba permis pentru categoria „D“ obtinut inainte de 10 septembrie 2008, iar pentru transportul de marfuri trebuie sa detina permis de categoria „C“ obtinut inainte de 10 septembrie 2009. „Asta inseamna ca trebuie sa fie persoane de varsta medie, care au deja un background, iar pregatirea este mai dificila in acest context“.

Articole similare

Ad