Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Senatorul Vasile Toma se opune abrogarii OG 51/2019

In contextul importantei transportului interjudetean de calatori, senatorul Vasile Toma se opune abrogarii OG 51/2019 si in acest sens a remis urmatorul comunicat:
„Sub pretextul asigurarii transportului elevilor (ale caror abonamente Guvernul Orban intarzie sa le deconteze) unii reprezentanti de varf, cu putere de decizie ai PNL, fac greseli fundamentale (de ex. incurca subventionarea cetatenilor cu compensarile pierderilor operatorilor de stat) si vor sa elimine operatorii privati de transport din piata pentru a face loc liberalilor de moda veche (“baroni”: liberali care fac business cu banii statului/cetatenilor fiindca nu ar risca banii proprii in activitati nerentabile; pe cand, bugetul statului este “sac fara fund”, in acceptiunea lor).

Am rade daca nu ar fi de plans incompetenta aratata de chiar vicepremierul in functie!
Asumarea raspunderii Guvernului Orban pe abrogarea OUG 51/2019 este de fapt startul NATIONALIZARII transportului de persoane din interiorul judetelor si punerea acestui transport in “buzunarul” si la “cheremul” “baronilor” locali, eliminand concurenta care duce la servicii calitativ superioare si costuri mai mici.
Din 2007 (L92/2007!!!) pana astazi, „specialistii“ majoritatii consiliilor judetene impreuna cu cei ai Ministerului Dezvoltarii (cu care nu de putine ori ne-am contrazis in dezbaterile Comisiei de transporturi) nu au reusit sa evalueze fluxurile de calatori pentru intocmirea corecta a Programelor judetene de transport (sursa pirateriei, a fenomenului “ia-ma nene”) sau sa elaboreze procedurile de atribuire a serviciilor de transport judetean (licitatii) prevazute de legislatia din domeniu.
De aceea am depus un amendament la legea de asumare a Guvernului, pentru stabilirea datei limita de expirare a licentelor de traseu actuale la 30.06.2021 (fata de 31.12.2020, termenul propus de Guvern).
Pana la acest termen, trebuie facuta rapid o analiza temeinica a costurilor de operare ale operatorilor de transport cu capital de stat si, ulterior, trebuie stabilita procedura de atribuire a serviciilor judetene de transport (atribuire directa, cum vor liberalii vechi sau licitatie, cum este corect).
Asa ajungem la al doilea amendament depus de mine prin care solicit eliminarea totala din lege a ATRIBUIRII DIRECTE (sursa de coruptie si clientelism politic etc.) si inlocuirea acesteia cu LICITATIE (proceduri competitive de atribuire).
Ca sa dau un ex., reprezentantii operatorului cu capital de stat din Brasov afirma ca inregistreaza costuri de 7,5 lei/km (un control al Curtii de Conturi ar putea sa constate costuri mai mari). Ne intrebam, de ce nu contracteaza Consiliile locale si Consiliul judetean Brasov autocare de lux (5 lei/km pe piata libera) ? Asa ar beneficia cetatenii de servicii calitative si ar ramane si bani mai multi in bugetele locale pentru repararea drumurilor!
Transportul judetean trebuie sa fie pentru cetateni si nu pentru clientela baronilor locali!
Trebuie sa se efectueze fara prejudicierea bugetului public pentru ca, altfel, riscam si sanctiuni de la organismele europene pentru compensare in exces (pierderile companiilor de stat care opereaza la costuri pe km mult prea mari si intra in faliment sau primesc compensari de la buget).
Reglementarea transportului de persoane trebuie sa respecte legislatia europeana si, foarte important, trebuie lasata in responsabilitatea si dezbaterea comisiilor de specialitate din Parlamentul Romaniei!
Domnule Ludovic Orban, treziti-va, pana nu e prea tarziu!
Cabinet senatorial Vasile Toma“

Articole similare

Ad