Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De ce carantina pentru soferi e platita de angajator iar pentru repatriati, de Stat?

Dupa adoptarea ordonantei militare nr.4, care se aplica incepand cu 30 martie 2020, au aparut discutii intre operatorii de transport international de marfa si soferii lor, o parte dintre conducatorii auto temandu-se sa mai plece in curse, pe motiv ca la intoarcere trebuie sa stea in izolare sau in carantina pana pleaca intr-o alta cursa sau pentru o perioada de 14 zile. Si asta pentru ca toti soferii, la intoarcerea din cursa, se intorc de regula acasa.
Se discuta despre faptul ca primul ministru Ludovic Orban aproba masura de auto-izolare sau de carantina prevazuta la articolul 4 din Ordonanta, conducatorii auto avand posibilitatea de a alege oricare dintre cele 3 variante propuse pe perioada dintre doua curse. 
Astfel, daca nu doresc sa intre in izolare impreuna cu familia, acestia pot sta separat, intr-o locatie proprie sau intr-un centru de carantina furnizat de angajator sau de stat.
Problema soferilor este ca isi doresc sa se poata intoarce la familie, dar nu vor sa isi bage automat membrii familiei in izolare, mai ales ca sunt situatii in care sotiile sau alte persoane din familie trebuie sa mearga, de asemenea, la munca.
Transportatorii sunt revoltati de modul in care este interpretata situatia soferilor si se intreaba daca aceleasi masuri sunt luate si in cazul familiilor de doctori, asistente, personal de pe salvari etc. In acelasi timp, mai sunt si alte probleme organizatorice, cum ar fi asigurarea transportului soferilor catre locurile de carantina, in cazul in care acestia aleg sa se izoleze de familie. Pana la urma, statul a asigurat transportul si carantinarea gratuita a atator categorii de oameni intorsi din strainatate in plina epidemie, multi dintre ei fara a controbui vreodata la sistemul de asigurari sociale de Stat, si este cel putin ciudat sa impuna firmelor de transport, care oricum se chinuie sa supravietuiasca, sa mai plateasca si toata procedura carantinei – locatie, vehicule de transport pentru soferi si dezinfectarea acestora etc.- in conditiile in care toata lumea este de acord ca daca se blocheaza transporturile se blocheaza aprovizionarea cu alimente si medicamente.
Cel mai problematic la ora actuala, multi soferi au refuzat de aseara si pana azi (30 martie 2020) sa mai plece in curse.

Articole similare

Ad