Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proces complex si de durata

Decizia de a externaliza serviciile care nu fac parte din activitatea de baza a unei companii este una dificil de luat, dar tot mai multi jucatori de pe piata incep sa analizeze aceasta posibilitate. Cu ocazia conferintei Tranzit de la Bucuresti, de la sfarsitul lui martie, Nicolae Cismasu, director de logistica Friesland Campina, a aratat cat de complicat este procesul de externalizare si cat de dificila este internalizarea acelorasi servicii dupa o anumita perioada de timp.

Acesta a prezentat un caz de externalizare zonala a logisticii cu temperatura controlata, +2 … +4oC, care a vizat intreaga activitate de logistica, nu doar transportul sau depozitarea.
 

Tot procesul a durat noua luni si a presupus identificarea furnizorilor de servicii logistice, 27 de companii care ar putea face logistica la nivel national, catre care au fost trimise solicitari pentru date preliminare. Surprinzator, asa cum a aratat reprezentantul Friesland Campina, doar noua dintre ele au raspuns si au fost alese sapte. Au urmat intalniri directe in urma carora au fost selectati trei furnizori, pentru ca in final doar doi dintre acestia sa fie solicitati pentru oferte de tarif. Dupa aceea au urmat discutii individuale pentru intelegerea ofertelor, negocieri, revizuirea tarifelor si din nou discutii individuale in mai multe runde. La finalul celor noua luni s-a luat decizia, insa, in opinia lui Nicolae Cismasu, in mod normal procesul de externalizare ar putea dura mai putin, fiind necesar totusi un minimum de sase luni.
Negocierile cu furnizorul au fost directe, principalele caracteristici vizate au fost situatia financiara solida, o infrastructura IT foarte dezvoltata, potentialul de dezvoltare care sa urmeze dezvoltarea clientului si capacitatea de a oferi servicii logistice la nivel national. Chiar daca la acel moment se dorea doar o externalizare zonala, urmatorul pas logic ar fi fost externalizarea completa. „A fost foarte important ca in urma discutiilor furnizorul sa ne castige increderea. Multe companii pot sa aiba conditii tehnice, flota, sisteme IT, insa nu oricine poate sa iti ofere incredere ca poate sa presteze serviciile la un nivel ridicat calitativ. Furnizorul selectat ne-a castigat increderea datorita comunicarii bune, printr-o foarte buna calitate a echipei de negociere.

Articole similare

Ad