Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Liderii, factori-cheie in orice companie

Leadershipul poate fi analizat din punct de vedere al resurselor umane (cu competente evaluate de sefi si alti superiori din cadrul organizatiei) si din punct de vedere al principiilor Hogan, care definesc capacitatea de a construi o echipa de inalta performanta, liderul fiind evaluat in functie de performantele acesteia. Si, daca intre caracteristicile de conducere putem mentiona integritate, judecata, competenta si viziune, exemplul negativ, in opinia lui Hogan, inseamna „inabilitatea de a construi sau de a mentine o echipa“.
 

Ca atare, un lider trebuie sa fie constient de valorile sale si de impactul acestora asupra echipei, sa stie sa evalueze valorile si sa poata comunica o viziune.

Asupra acestor aspecte s-a insistat cu ocazia celei de-a sasea editii a conferintei „CEOs and organizational culture: what makes it or breaks it?“, organizate de Hart HR Strategic, care a reunit antreprenori, manageri de top din companii multinationale si locale, precum si directori si specialisti in resurse umane, interesati de reliefarea importantei culturii organizationale in succesul si productivitatea unei companii si de modalitatile prin care se poate construi o cultura organizationala solida. Acestora li s-au prezentat, in cadrul evenimentului moderat de Lucian Mindruta, trasaturile psihologice ale liderilor si masurile specifice care pot ajuta nu numai la selectionarea si pastrarea in companie a persoanelor cu potential mare de lider, ci si la recunoasterea leadershipului toxic inainte ca acesta sa ajunga la apogeu intr-o organizatie.

Membrii unei echipe trebuie sa aiba puncte comune, dar sa nu gandeasca identic
Madalina Balan, managing partner HART Consulting (foto), a adus in discutie impactul personalitatii si al valorilor unor CEO asupra stilului de conducere, dar si asupra culturii organizationale pe care o construiesc. Totodata, a vorbit despre faptul ca valorile liderilor stau la baza filtrelor inconstiente ale acestora. „Liderul este cel care poate sa transmita viziunea lui in fiecare saptamana, cel cu care poti sa te verifici aproape in fiecare zi daca esti pe calea cea buna“, a explicat Madalina Balan, subliniind ca Hogan a realizat o serie de instrumente (MVPI – Motivatii-Valori-Preferinte) care ne pot oferi perspective asupra personalitatii si care pot sa ne ajute in masurarea valorilor. „MVPI ne arata din perspectiva individuala cu ce scop ne trezim dimineata. In plus, pe baza rezultatelor putem identifica ce tip de cultura vor imprima liderii analizati, dar si cu ce tip de companie se potriveste o persoana la nivel individual. Pe de alta parte, din punct de vedere al echipei, sunt analizate valorile comune care pot constitui ancore si pot da o coerenta interna“.

Articole similare

Ad