Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu mai sunt camioane la intern

In conditiile in care transportatorii si-au trimis camioanele noi sa lucreze in Comunitate, iar pe intern mai folosesc doar cateva, care sunt si uzate, in prezent exista pe piata o criza de vehicule pentru distributia nationala. Criza care, din pacate, nu determina cresterea pretului de transport, deoarece clientii nu sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru acest serviciu. Asa ca, pentru a veni in intampinarea lor, tot mai multe companii de logistica se gandesc sa-si cumpere propriul parc de transport.
 

Printre acestea se numara si Gebrüder Weiss Romania, care are in plan achizitia catorva semiremorci bitemperatura pe care sa le foloseasca la cursele interne.

Compania a continuat cresterea cifrei de afaceri atat in 2013, cat si in primele sase luni ale acestui an. Veniturile suplimentare vin atat din contracte noi, cat si din consolidarea colaborarilor, mai ales ca unii clienti deja existenti au inceput sa creasca volumele. Activitatea companiei a crescut in special pe partea de solutii de transport, atat international, cat si distributie nationala in regim de grupaj, dar si camioane complete. Iar GW a putut veni in intampinarea clientilor cu o retea extinsa de birouri si puncte de cross-docking raspandite in intreaga tara, dar si cu linii regulate de grupaj.

Se cauta camioane dedicate
Cea mai mare problema a reprezentat-o, insa, gasirea de camioane disponibile, deoarece multi transportatori romani le-au trimis in Comunitate, unde atat preturile, cat si conditiile de lucru sunt mult mai bune. Asa ca, daca din Romania camioanele primesc un pret de pana la 3 lei/km, in alte state acesta poate depasi un euro. Motiv pentru care compania, ca majoritatea caselor de expeditii de la noi, a fost nevoita sa explice clientilor de ce este atat de greu sa gaseasca vehicule de transport, in special pentru cei care au avut nevoie de camioane complete. „In cadrul licitatiilor comuni- cam un numar orientativ de camioane pe care le-am putea pune clientului la dispozitie pe parcursul anului. Insa preturile variaza foarte mult, astfel incat cele din ianuarie nu se pot compara cu cele din lunile de vara, cand volumele cresc. Un pret de 2,8 lei/km in ianuarie este bun pentru ca cererea de servicii de transport este redusa, dar in iulie, august si septembrie transportatorii cauta curse cu pret mai mare, pentru ca deja volumele sunt in crestere“, a spus Viorel Leca, directorul general Gebrüder Weiss Romania.
Desi preturile sunt deja foarte mici, clientii cauta sa obtina oferte inca si mai bune prin organizarea de licitatii anuale si nu la doi ani, cum faceau in trecut. Clientii nu sunt dispusi sa plateasca mai mult decat atunci cand nu au alta posibilitate. Sunt fermi in ceea ce priveste tariful solicitat deoarece, la randul lor, comunica mai departe niste bugete calculate in urma licitatiilor. Dar tot mai multi incearca sa explice superiorilor ca exista o problema in a gasi camioane in Romania si, deci, este nevoie sa adapteze grila de preturi la conditiile …

Articole similare

Ad