Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai multe servicii realizate in-house

Turcia a devenit in ultimii ani o locatie populara in randul companiilor germane care isi doresc sa faca investitii in afara propriei tari. Tinand pasul cu aceasta tendinta, spre finele lui 2013, grupul german Daimler anunta intentia de a investi la Istanbul intr-un centru tehnologic pentru dezvoltarea solutiilor IT pentru intreg grupul, in scopul asistarii operatiunilor din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Investitia, care presupune circa 13 milioane de euro si crearea a peste 200 de locuri de munca pentru specialistii IT din Turcia, in primii doi ani, are ca scop principal cresterea nivelului de internalizare a costurilor pe acest segment, de la 20% la 40-50%.
 

Centrul de servicii IT dezvoltat de subsidiara Mercedes-Benz Türk se va focusa asupra sistemelor logistice computerizate, dezvoltand sisteme, aplicatii si produse (SAP) pentru operatiunile globale ale Daimler. „Inca de acum 5-6 ani cautam solutii de imbunatatire a organizatiei IT, gandindu-ne ca pentru a juca la nivel global avem nevoie de un model IT de operare la nivel global“, a explicat Stefan Rosenwald, senior manager si seful Daimler ITM Istanbul, in cadrul conferintei „Right Sourcing vs. Outsourcing“, sustinuta la Logitrans 2014. „Am incercat sa intelegem care sunt nevoile la nivel global privind serviciile, fiind constienti in acelasi timp ca trebuie sa vorbim peste tot aceeasi limba. Apoi, dupa ce am studiat segmentul logistic in diferitele culturi din intreaga lume, am realizat ca ne trebuie o colaborare la nivel de leadership, pentru o crestere sigura“, a mai spus acesta.
Centrul IT de la Istanbul, care se numara printre cele mai extinse investitii in domeniul tehnologiei informatiei din Turcia, va impartasi expertiza Mercedes-Benz Turcia si pe piata internationala, aducandu-si astfel o contributie importanta la reteaua globala de IT a MB.

Turcia ofera costuri cu 50% mai mici decat Germania
In afara faptului ca Mercedes-Benz produce autobuze si camioane in doua unitati din Turcia, au existat mai multe motive pentru care compania a decis ca Istanbul este locul potrivit pentru dezvoltarea sistemelor IT destinate productiei si logisticii. „80-85% din volumele de productie sunt dezvoltate in zona Germaniei, iar localizarea Istanbulului la o ora distanta de Europa si multimea zborurilor disponibile zilnic catre Germania ne ofera flexibilitate. Este adevarat ca acum exista multe alte mijloace de comunicare intre tari, insa o intalnire fata in fata este mult mai eficienta“, a mentionat Stefan Rosenwald, completand: „un alt argument a fost faptul ca in Turcia exista foarte multi vorbitori de germana si o piata foarte buna de specialisti in IT. De asemenea, faptul ca Turcia ne aducea o mare reducere de costuri a contribuit la hotararea de a construi aici, preturile fiind la jumatate fata de cele din Germania, chiar daca inca duble fata de India. Iar pasul urmator va fi in mod firesc facut catre India, pentru un alt centru IT, dar si pentru serviciile financiare, sales si after-sales …

Articole similare

Ad