Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anvelopele, in centrul preocuparii de a reduce costurile

Michelin a organizat in aprilie, la Bucuresti, prima editie a Mobility Forum, intitulata „Impreuna pentru economii reale“ si dedicata identificarii de solutii de economisire pentru companiile de transport. Cu aceasta ocazie a fost lansata in Romania anvelopa de camion Michelin X® Line Energy™ pentru distante lungi, care raspunde acestui obiectiv deoarece se caracterizeaza prin eficienta superioara privind economia de carburant, dar si prin longevitate mai mare si siguranta.
 

Prima editie a Michelin Mobility Forum a fost moderata de realizatorul TV Daniel Apostol (The Money Channel), care a prezentat principalii indicatori macroeconomici ce caracterizeaza mediul din Romania: crestere economica slaba, de circa 0,5% – dar daca se adeveresc prognozele putem ajunge la 2-2,5% spre final de an, ceea ce inseamna ca iesim din perioada de stagnare – exporturi care au crescut constant in ultimii doi ani si continua sa creasca – pe baza cresterii productiei industriale locale, care incepe sa devina mai putin complementara industriei europene, ceea ce inseamna si mai multa marfa de transportat in strainatate – cel mai mic deficit comercial din ultimii 10 ani si cel mai mic nivel al inflatiei din ultimii 22 de ani – desi acesta nu e un factor major de risc pentru economie, in industria transporturilor e important, deoarece ea presupune afaceri in doua monede.
Printre domeniile care par sa se simta mai bine se numara constructiile, care au o tendinta de revenire, iar Romania a ocupat primul loc in Europa din punct de vedere al dinamicii acestora in 2011 si 2012, desi ca valoare absoluta nu stam la fel de bine.
Costurile orare cu forta de munca au crescut, iar mediul de afaceri cere insistent politicului reducerea cheltuielilor cu forta de munca, in special a CAS, existand deja si o declaratie de intentie in acest sens, care s-ar putea traduce in practica din ianuarie 2014 daca economia o va permite.
Pe de alta parte, investitiile straine au scazut continuu in ultimii ani, ceea ce arata lipsa de finantare directa a economiei, iar criza si panica pe care a indus-o au facut sa pierdem linii de finantare sau sa nu mai reusim sa le castigam, ceea ce a blocat dezvoltari de firme, le-a temperat curajul de a intra pe alte piete si a dus la taieri de costuri, in conditiile in care incasarile s-au redus substantial.
Cu atat mai binevenita este, deci, initiativa Michelin de a invita principalii actori din domeniul transporturilor sa descopere impreuna solutii de reducere a cheltuielilor care sa nu afecteze insa performanta economica a companiilor. Iar Arnaud Potiron, director comercial anvelope de camioane, agro si industriale Michelin Romania si Balcani, promite ca va mai organiza astfel de evenimente.
Printre solutiile prezentate cu ocazia Forumului se numara pregatirea soferilor, despre care au vorbit trainerul in conducere economica Marius Teodorescu, Roxana Ilie, din partea UNTRR, care a descris programul ECOEffect, si Teodor Agud, reprezentantul ARTRI, care …

Articole similare

Ad