Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O piata cu efect de domino

Cu toate ca exista nenumarate proiecte de infrastructura anuntate de MTI si destule fonduri europene ce pot fi inca atrase prin propuneri reale si fezabile, firmele de constructii – daca intre timp nu au intrat in faliment sau insolventa – isi tin in continuare multe utilaje pe dreapta. Aceasta situatie i-a afectat mai departe, ca intr-un joc de domino, si pe transportatorii din domeniu, care s-au vazuti nevoiti fie sa isi largeasca portofoliul cu activitati conexe care sa compenseze scaderea volumelor, fie sa accepte curse la preturi mai mici, chiar si sub cele de cost, care insa, la un moment dat, se pot intoarce ireversibil impotriva lor.


Inca de la infiintarea din 2008, compania BS-Group Demolation se ocupa cu demolari de constructii civile si industriale, lucrari terasiere si de sapatura generala, lucrari de ecologizare, transport agabaritic si servicii de inchirieri/vanzari de utilaje. Pana in prezent, BS-Group Demolation a efectuat lucrari de demolare pentru rafinariile Petrom-OMV, Fabrica de hartie Busteni, Fabrica de caramida Ceramica Iasi si Fabrica de chedere de la Botosani. Cu un parc bogat de utilaje, trei convoaie agabaritice si trei pentru transport de materiale vrac (camioane, autobasculante), compania s-a orientat mai mult catre vehicule second-hand. „Ultimele achizitii au fost facute in 2011. In general, am incercat sa reducem costurile, a trebuit sa eliminam din cheltuielile care nu erau necesare, cu atentie pe furnizorii de materiale, piese si consumabile. Si, chiar daca tarifele au scazut si concurenta este tot mai mare din pricina scaderii volumelor, compania a inregistrat o crestere aproape pe verticala pe segmentul de transport agabaritic, deoarece, incepand cu 2011, a mizat pe transportul pentru terti, comparativ cu anii precedenti, cand se facea doar transport in cont propriu”, a explicat Andrei Mocan, director de transport la BS-Group Demolation. Insa inchirierile de utilaje au mers prost la inceput de an, ca si in cazul altor activitati sezoniere, cererea fiind mai mica din cauza stoparii lucrarilor.
Pe de alta parte, compania buzoiana Luscan Com, specializata din 1992 pe transport de produse de cariera si de balastiera, s-a dezvoltat astfel incat sa adauge in portofoliu si producerea acestor materiale. „Incercam sa venim cu un pachet complet care sa ne dea posibilitatea sa echilibram oferta noastra. Astfel, prin vanzarea marfii direct la beneficiar, putem avea o marja mai mare la pret, de rezerva”, a punctat Lucian Dinulescu, directorul de logistica al companiei. In acest mod, Luscan Com a ajuns sa lucreze cu cele 60 de ansambluri autotractor plus semiremorca pentru Astaldi (la calea ferata din zona Arad) si Lafarge (la coridorul IV paneuropean in judetul Alba). „Vehiculele, care in proportie de 98% sunt Volvo, au fost achizitionate noi, in leasing, si doar 2% second-hand.

Articole similare