Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Excelenta in productie

Van Hool este unul dintre cei mai mari producatori independenti de vehicule integrale, construind dedicat in functie de solicitarile venite din partea clientilor si negociind cu cei mai buni furnizori de componente si materii prime din piata. Fabrica de la Koningshooikt, Belgia, se remarca prin faptul ca 86% din toate componentele si elementele de caroserie sunt de productie proprie. Tot aici se produc in continuare semiremorcile si cisternele tip container Van Hool, imbinarea sub acelasi acoperis a celor doua divizii fiind un lucru inedit.
 

Pentru a se alinia tendintelor pietei de profil, fara a face rabat la calitate, constructorul belgian a investit intr-o fabrica noua in Macedonia, care ii va permite marirea capacitatii de productie cu 50% in cinci ani.

Cu o istorie de 66 de ani in constructia de vehicule integrale, Van Hool a ramas loial principiilor sale privind standardele de calitate in transportul de persoane. Fiecare autobuz si autocar care iese pe poarta fabricii din Koningshooikt poarta ceva din amprenta personala a companiei de transport careia ii este destinat, intrucat la Van Hool niciun vehicul nu este de serie si pentru orice model se pot aduce modificari, de la banala configurare interioara pana la ajustari de design.
Flexibilitatea in productie este data de faptul ca nu mai putin de 86% din toate componentele, echiparile de interior si elementele de caroserie care intra in constructia autobuzelor si autocarelor Van Hool sunt fabricate in-house. Restul componentelor sunt achizitionate de la furnizori agreati, iar cu stocul mentinut in permanenta pentru aceste repere se poate lucra timp de doua saptamani fara a fi necesara aprovizionarea. Inclusiv stocul de motoare este suficient pentru o saptamana. Toate elementele de caroserie si componentele sunt produse exact acolo unde urmeaza sa fie montate, economisindu-se timpi importanti de tranzit in interiorul fabricii.

Planificare riguroasa a etapelor de constructie
Asamblarea motorului si a cutiei de viteze, precum si montarea acestora pe sasiu se face chiar de la inceput, pentru a avea suficient spatiu de manevra, mai ales ca propulsoarele noi au foarte multa electronica, sensibila la eventuale loviri.
In momentul in care se plaseaza o comanda se elibereaza un numar de sasiu. Iar ultimele cinci cifre ale seriei de sasiu reprezinta indicatorul pentru toate piesele si componentele care vor intra in componenta vehiculului respectiv. Astfel, se asigura ca nu va fi posibila asamblarea altor piese decat a celor care trebuie.
Fiecare autocar dispune de un sistem MSP de stabilizare mecanica (similar ESP). Practic, programul electronic ESP asigura ca vehiculul sa nu se destabilizeze, controland miscarea acestuia pe inaltime, determinata de schimbarile de pozitie ale axei spate, si facand ajustarile care se impun. MSP-ul presupune „fixarea“ axei spate cu doua bare transversale, care previn destabilizarea acesteia. Totul este mecanic, mai ieftin si de produs, si de intretinut.

Articole similare

Ad