Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

24 de Exqui.City au inceput operatiunile in Metz

In orasul francez Metz a fost inaugurat, la inceputul lui octombrie, sistemul de transport rapid. Cele 27 de autobuze dublu articulate Van Hool Exqui.City au fost livrate inainte de vacanta de vara. 24 dintre ele vor fi utilizate pe doua linii care se intersecteaza intr-una dintre statiile centrale ale orasului. Inaugurarea proiectului Mettis a fost transformata intr-o mare sarbatoare pentru cetatenii orasului, care au indurat cativa ani lucrarile de constructie sau modificare a infrastructurii rutiere.
 

Investitia in vehicule de transport si piese de schimb s-a ridicat la 25 de milioane de euro. Valoarea totala a proiectului nu a fost dezvaluita, insa este categoric mult mai mare, intrucat infrastructura a fost refacuta integral si a fost construit si un nou centru de mentenanta, utilizat nu doar pentru vehiculele noi, ci pentru intreaga flota, care a fost mutata intr-o locatie noua.
Sistemul implementat in Metz nu este chiar un BRT clasic (Bus Rapid Transport), ci un BHLS (Bus with High Level of Service), diferenta majora fiind ca ultimul este implementat doar partial pe infrastructura dedicata. Potrivit reprezentantilor municipalitatii, investitia a fost realizata pentru a adapta nevoia de transport la evolutia teritoriului orasului Metz (care are 123.000 de locuitori) si a zonei metropolitane (cu 40 de comune si 230.000 de persoane). La prima vedere, sistemul de transport pare supradimensionat, insa este o investitie pentru viitor, mai ales ca UITP prognozeaza ca, pana in 2025, 40% din transport se va face in sistem public.
Conform statisticilor realizate de francezi, 80% dintre cetatenii Metz si 52% din locuitorii zonei metropolitane vor fi deserviti de acest sistem. Desi cele doua linii de transport nu ajung in zona metropolitana, alte 13 linii de transport public, denumite Proxis, leaga comunele de statiile terminus ale BHLS, dar si direct cu orasul.

Inca din 2000, francezii visau la un sistem rapid de transport
Chiar daca inaugurarea proiectului Mettis a avut loc in 2013, reprezentantii Metz aveau in plan implementarea unui sistem modern si complex de transport public inca din 2000, cand a fost aprobat si planul de urbanizare si a fost creata zona metropolitana a orasului.
Cele doua linii dedicate Exqui.City care traverseaza orasul si se intersecteaza in zona centrala reprezinta coloana vertebrala a sistemului de transport public, pentru care au fost construite 37 de statii dedicate. Proiectul Mettis a fost initiat pentru a imbunatati calitatea transportului urban si a reduce aglomeratia zilnica. Fiecare linie BHLS acopera 18 km si functioneaza de la 5:30 pana la miezul noptii. Intre 7:00 si 19:00, autobuzele se succed la intervale de cinci minute. Viteza medie comerciala va fi de circa 20 km/h.
Zilnic, cele doua linii BHLS vor prelua 25.000 de calatori, urmand sa se ajunga in timp la 36.000. Media este de 3.000 de calatori/sens/ora. Durata de exploatare a vehiculelor a fost estimata la 25 de ani. Comparativ cu un autobuz traditional, …

Articole similare

Ad