Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ZeEus, lobby pentru un transport electrificat

Proiectul ZeEus, coordonat de UITP, urmareste sa evidentieze fiabilitatea autobuzelor electrice in conditii obisnuite de exploatare. Piata este deja invatata cu sisteme electrice de transport – troleibuze, vehicule midi electrice sau autobuze hibride diesel-electrice – iar acum se urmareste implementarea sistemelor electrice de propulsie pentru autobuze urbane de 12 m lungime sau etajate. ZeEus se deruleaza in perioada noiembrie 2013-aprilie 2017, iar la proiect participa opt orase din sase tari europene.
 

Solutiile disponibile la aceasta ora in ceea ce priveste transportul electric sunt variate, insa in evaluarea fiecareia in parte trebuie tinut cont de aspecte diverse: elemente de cost, chestiuni de ordin tehnic si operational, fezabilitate si beneficiile aduse mediului inconjurator. Un lucru este cert: pentru a avea succes, tehnologiile trebuie sa beneficieze de cele mai bune conditii de operare. Asadar, ZeEus (Zero Emission Urban Bus System) va oferi factorilor de decizie uneltele necesare pentru a hotari daca, cum si cand vor introduce autobuze electrice in reteaua de transport public. In acelasi timp, vehiculele vor fi evaluate din punct de vedere economic, social si de mediu si fiecare administratie publica centrala si locala va sti care sunt conditiile de operare si ce investitii trebuie facute pentru electrificarea – chiar si partiala – a sistemului de transport.
Bugetul total al proiectului se ridica la 22,5 milioane de euro, din care 13,5 milioane sunt finantati de Uniunea Europeana prin Programul cadru FP7 pe ramura pentru Cercetare si Dezvoltare tehnologica. ZeEus se va intinde pe o perioada de trei ani si jumatate, intre noiembrie 2013 si aprilie 2017, si reuneste 40 de consortii partenere, printre care producatori de vehicule, asociatii de transport public si autoritati, furnizori de energie electrica, universitati si centre de cercetare si alti producatori de tehnologii si sisteme.

35 de autobuze, cu diferite sisteme de propulsie alternativa
Alexander Dennis, Irizar, Solaris, Skoda, VDL si Volvo si-au anuntat participarea in acest proiect, conditia fiind ca vehiculele sa nu fie prototipuri, ci deja intrate in productia de serie sau pre-serie.

Articole similare

Ad