Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai lung, mai spatios, mai economic

Daimler Buses a lansat, la sfarsitul lui 2014, modelul CapaCity L, cel mai lung vehicul european cu o singura articulatie – 21 m. Autobuzul poate transporta maximum 191 de pasageri si are la baza o constructie modulara, astfel ca imprumuta foarte multe din componentele familiei Citaro, pentru maximum de eficienta in productie, dar si la operare. In plus, consumul este mai mic de 0,5 l/100 km/pasager. Primul CapaCity L a fost dat spre testare companiei de transport public din Hamburg.
 

Pe langa Citaro G, de 18 m lungime, Daimler Buses a prezentat, la finele anului trecut, cel mai lung autobuz urban din portofoliu: CapaCity L. Desi masoara nu mai putin de 21 m lungime, vehiculul are o singura articulatie si poate transporta pana la 191 de pasageri, in functie de configuratia interioara. CapaCity L poate contribui semnificativ la decongestionarea traficului in interiorul oraselor, plus ca emisiile poluante per pasager sunt foarte scazute. Este ideal pentru liniile BRT (Bus Rapid Transit), insa poate fi folosit si pe trasee obisnuite, cu flux mare de pasageri sau doar la orele de varf. Primul Mercedes-Benz CapaCity L va fi testat pe cea mai aglomerata linie de transport urban din Europa de Vest – Metrobus 5 – operata de Hamburger Hochbahn AG.

Constructie modulara, aceeasi tehnologie Citaro
CapaCity L are la baza platforma autobuzului articulat Citaro G, fiind la fel de usor de operat si de servisat. Doua sectiuni de 610 si 660 mm au fost adaugate in spatele celei de-a doua axe, in fata articulatiei si respectiv in fata axei motoare ale Citaro G. CapaCity L corespunde directivei europene R 66 privind siguranta la rasturnare, precum si directivei R 29 pentru prevenirea balansului la rulare.
Pentru a permite cresterea masei totale maxime autorizate la 32 t, vehiculul este echipat cu o a patra axa viratoare, prevazuta cu suspensie independenta pentru un plus de confort la rulare. La viteze de peste 40 km/ora, aceasta axa este centrata in mod automat, pentru a creste stabilitatea. Operatiunea se face gradual, nefiind sesizata de sofer. Rotile vireaza la 42o, unghiul de virare al articulatiei este de 54,5o, iar impreuna cu sistemul automat de control al virajului (ASA – Additional Steering Axle) se asigura o manevrabilitate optima a vehiculului, similara autobuzului de 18,75 m lungime, dar si un consum redus de carburant. De altfel, diametrul cercului de intoarcere al …

Articole similare

Ad