Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii de persoane, intre pirati si asiguratori

La adapostul licentelor de trasee castigate pana in 2019, principala problema a operatorilor de transport persoane a ramas „pirateria“. Legislatia deficitara este, din pacate, de partea celor care presteaza servicii „la negru“, astfel ca, in timp ce ISCTR este „spectator“ in cazul autoturismelor de 7+1 locuri adaptate transportului comercial de calatori, sperantele carausilor se indrepta catre Politia Romana. Si, de parca pierderile cauzate de pirati nu ar fi suficiente, incepand din acest an transportatorii sunt ingenunchiati si de costurile exagerat de mari cu asigurarile.
 

Dan Sepsi Transport (DST), din Prahova, efectueaza curse regulate speciale pentru majoritatea companiilor cu sediul in Parcul Industrial Ploiesti si West Park Ploiesti, pentru aceasta activitate fiind folosite 60 de vehicule din flota de aproape 120. „Naveta“ zilnica este costisitoare in raport cu nivelul salariilor, astfel ca oamenii sunt interesati de oferte de munca ce includ transport gratuit si vin din toata regiunea. In functie de ruta si de numarul de pasageri transportati sunt folosite autobuze sau microbuze.
Odata cu scaderea pretului la carburanti, beneficiarii au solicitat imediat reducerea tarifului de transport. Cel mai grav este ca sunt pe piata firme mici, cu doua-trei masini, care accepta tarife scazute pentru ca si costurile de operare pe care le au sunt mult mai mici decat ale companiilor cu flote. „Au ramas clienti si pentru acest tip de business. Sunt societati care se respecta si sunt dispuse sa plateasca in plus pentru a avea calitate, dar si pentru siguranta ca, daca apar situatii neprevazute, calatorii nu raman in drum, iar altele care se bucura pur si simplu pentru cel mai mic pret“, declara Florin Bunea, coordonator transport DST.

Asigurarile au ingenunchiat transportatorii
Cea mai mare problema cu care se confrunta transportatorii la aceasta ora este cresterea costurilor cu asigurarile. Spre exemplu, pentru un autobuz nou inmatriculat asigurarea de raspundere civila a ajuns la 9.000 de lei. Comparativ, pentru un microbuz RCA costa in urma cu doi ani 900 de lei, iar acum a ajuns la 3.000-4.000 de lei; iar in cazul autobuzului s-a scumpit de la 2.000 la 9.000 de lei. In plus, daca intr-un an apare dauna pe un vehicul, in anul urmator tariful creste foarte mult. „Ne-au sugrumat. Pe cursele regulate interne nu se justifica investitia in autobuze noi, deoarece pretul biletelor nu permite amortizarea intr-o perioada rezonabila de timp a vehiculelor. La momentul de fata, pentru acest tip de activitate se preteaza vehicule cu an de fabricatie 2000-2002, al caror pret de achizitie este de aproximativ 15.000 de euro. Iar pe o perioada de cinci ani de amortizare a vehiculului RCA reprezinta practic inca o amortizare.“
Din pacate, un dezechilibru asa de mare in structura costurilor nu poate fi contracarat decat cu taieri din alte parti, cum ar fi anvelopele, carburantul folosit etc., intr-un cuvant, din calitatea serviciului prestat.

Articole similare

Ad