Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Viitorul este electric

UITP, cea mai mare expozitie dedicata transportului public, si-a deschis portile la Milano, la inceputul lui iunie. Evenimentul a reunit nu mai putin de 270 de expozanti din toata lumea, care au ocupat o suprafata de 30.000 m2. Subiectul principal de discutie a fost eficienta in transportul public, corelata cu protejarea mediului inconjurator. Astfel, desi pretul carburantului a scazut in ultimul timp, accentul se pune in continuare pe tehnologiile alternative de propulsie si pe utilizarea inteligenta a energiei, iar autobuzele electrice sunt disponibile in portofoliile tot mai multor constructori.
 

La prima sa participare la UITP, cel mai mare eveniment european dedicat transportului public, Irizar a prezentat autobuzul electric i2e. Acesta este un produs 100% european, dezvoltat de centrul de cercetare al carosierului spaniol, si ofera o autonomie de pana la 250 km (in functie de regimul de exploatare si de conditiile meteorologice) sau 16 ore de functionare continua in conditii de trafic intens.
i2e este realizat in conformitate cu directiva R.66.01 privind rezistenta la rasturnare si, gratie utilizarii aluminiului la executia caroseriei, este foarte usor. In plus, este echipat cu ABS si ASR, precum si cu computer de bord cu functia de memorare a fluxurilor de energie si a varfurilor de consum.
Autobuzul electric Irizar este deja in exploatare in San Sebastian si Barcelona, iar diferite teste au fost efectuate in Madrid si Marsilia. La sfarsitul lui iulie a.c. doua i2e vor intra in operare in Londra, fiind achizitionate de Go-Ahead, cel mai mare operator de transport din capitala Marii Britanii. Vehiculele vor intra pe unele dintre cele mai aglomerate rute din oras, care fac legatura intre statiile Waterloo si Victoria, respectiv Waterloo si Podul Londrei.
Autobuzele comandate au 12 m lungime, podea coborata si doua usi duble, cu rampa actionata electrica la usa din mijloc. Capacitatea totala de transport este de 60 de pasageri, cu 26 de scaune si un spatiu special pentru carucior. Motorul electric are 180 kW, iar bateriile cu capacitate de stocare de 282 kWh ofera vehiculelor o autonomie intre 160 si 180 km in conditiile traficului londonez. In plus, cele doua i2e sunt dotate cu o unitate de incalzire/racire pentru compartimentul soferului si incuietori anti-vandalism. Nu lipseste nici sistemul de management al flotei si telematica, standard pentru autobuzele din Londra.
Go-Ahead London opereaza o flota de 2.300 de vehicule, acoperind circa 25% din liniile regulate oferite spre exploatare de catre TfL (Transport for London). Licentele de traseu sunt acordate pe perioade de la cinci la sapte ani.

Iveco Bus completeaza gama Urbanway cu versiunea CNG
Familia de autobuze urbane Urbanway a fost acum completata de versiunea de 12 m lungime, propulsata de motorul Cursor 8 pe gaz natural comprimat, care corespunde standardului de poluare Euro 6. Urbanway CNG are la baza aceeasi tehnologie cu predecesorul sau, Citelis CNG. Motorul este compatibil …

Articole similare

Ad