Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

prezentare Temsa

Temsa a lansat in 2015 noul autocar Maraton, care se asteapta sa se bucure de mare succes special pe piata din Turcia, in conditiile in care peste 75% din autocarele cumparate pe aceasta piata sunt configurate VIP. Vehiculul poate fi produs in variantele 2+2 sau 2+1.
Lansarea acestuia coincide cu o perioada de timp cand se asteapta innoirea flotelor cumparate in 2006-2008. Productia de serie pentru Maraton va incepe in mai-iunie 2016 pentru Turcia si doua luni mai tarziu pentru export.
 

Important este faptul ca si HD va ramane in continuare in oferta Temsa, in variantele de 12 si 13 m lungime, desi nu este exclus un facelift.
Temsa HD 12 este propulsat de motorul DAF MX 11, de 10,8 l, avand 435 CP si un cuplu motor maxim de 2.100 Nm. Standard, autocarul este oferit in configuratie de trei stele, cu cutie manuala de viteza, insa optional se poate solicita transmisia automata ZF AS-Tronic cu intarder incorporat. La fel ca Maraton, HD 12 dispune de ABS, ASR, EBS, ESP si cruise-control, ultimul foarte util la traseele lungi. Cele 50 de scaune sunt model Inova Agile, iar dintre echiparile optionale disponibile amintim frigiderul de 42 l, bucataria Frenzel, toaleta si sistemul multimedia Bosch, cu doua monitoare, dintre care cel de la mijloc pliabil.
Temsa a lansat la sfarsitul lui 2015 si mezinul MD7, un vehicul de 7,7 m, 33 de locuri pe scaune si un compartiment de bagaje extrem de generos, avand capacitate de 4,4 m3. Vehiculul este disponibil cu propulsor Cummins de 180 CP. MD7 va fi disponibil in variantele autobuz urban, intercity si turistic si va putea fi achizitionat in Uniunea Europeana din 2016.
Versiunea mai mare, MD9 s-a vandut bine in 2015, mai multe unitati fiind livrate si in Romania. Motorul MAN de 6,7 l dezvolta 290 CP la o turatie de 1.100 Nm este conectat la o cutie ZF 8098 Servocom. Alte caracteristici ale lui MD9 sunt lungimea de 9.380 mm, compartimentul de bagaje de 5 m3, rezervorul de combustibil de 280 l si cel de AdBlue de 25 l. In echiparea standard vehiculul poate transporta 39+1+1, scaunele Inova Optima fiind echipate cu centura in trei puncte.
Gama Temsa este completata de modelul LD, disponibil in variante de 12,3 sau 13 m lungime, ca autobuz intercity sau turistic. Vehiculul este propulsat de motorul DAF de 363 CP, in tandem cu transmisia manuala ZF. Optional, se poate alege si dintre cutiile de viteze automate ZF Ecolife si Allison. Suspensia este integral pneumatica, iar sistemele ABS, ASR, EBS/ESC sunt incluse in echiparea standard.
Cele mai puternice piete europene de export pentru Temsa raman Franta si Benelux. Nu trebuie omise nici livrarile catre Statele Unite, 200 de unitati fiind vandute anual pe aceasta piata. In Romania, Temsa este reprezentata de Auto Util.

Articole similare

Ad