Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Atribuirea directa catre operatorii de stat, un concept pagubos

Soarta transportului de persoane prin servicii regulate, asa cum il stim de aproximativ 25 de ani incoace, sta in decizia Curtii Constitutionale cu privire la Legea de asumare a raspunderii Guvernului pe modificari substantiale ale legislatiei in domeniul transporturilor judetene. Daca OUG 51/2019 va fi abrogata si legea 328/2018 va fi „repusa in drepturi“, atunci intreg transportul judetean va fi adus in sfera serviciilor de utilitate publica. Atribuirea traseelor nu se va mai face pe criterii concurentiale, iar operatorii privati nu vor mai avea acces decat la „resturile“ de la masa companiilor de transport public. Despre efectele abrogarii OUG 51/2019 si despre viitorul transportului de calatori am discutat cu senatorul Vasile Toma.


Tranzit: Cum vedeti situatia actuala a pietei de transport de calatori prin servicii regulate in trafic judetean? Cum apreciati avantajele si dezavantajele aduse de OUG 51/2019?
Vasile Toma:
Cea mai importanta modificare adusa de OUG 51/2019 consta in revenirea traseelor judetene acolo unde le este locul, adica in sfera de reglementare a Ministerului Transporturilor. A aparut ca o necesitate de corectare a unei legi aparute peste noapte, la presiunea unor nespecialisti din Ministerul Dezvoltarii Regionale, functionari care se „perfectioneaza“ in birouri si acorda atentie numai sugestiilor venite de la diversi factori politici locali, care se pare ca vad in transportul judetean o posibila „vaca de muls“. Bineinteles ca ordonanta este perfectibila, dar trebuie sa intelegem ca venim dupa o perioada lunga (din 2007) in care consiliile judetene au avut responsabilitatea organizarii, coordonarii si controlului transportului judetean si au esuat lamentabil.

Articole similare

Ad