Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile norme de siguranta vor scumpi camioanele cu circa 2.000 de euro

Parlamentul European a decis ca AEBS si LDWS vor deveni obligatorii pe toate masinile noi vandute din 2014. Prin intermediul acestor tehnologii de siguranta, CE spera sa reduca numarul de accidente cu morti si raniti, senzorii incorporati fiind capabili sa detecteze obstacolele fizice, celelalte vehicule si pietonii care se afla in jurul masinii.


AEBS (Sistemul Autonom de Franare de Urgenta – Autonomous Emergency Braking System) se va implementa in conformitate cu Regulamentul 347/ 2012, iar LDWS (Sistemul de Avertizare la Trecerea Involuntara peste Liniile de Separare a Benzilor – Lane Departure Warning System), in conformitate cu Regulamentul 351/2012, fiind exceptate vehiculele off-road, cele speciale conform 2007/46/EC si cele cu mai mult de trei punti.

Regulamentele se aplica numai dupa analiza si pregatire atenta
Conform Comisarului European Phillippe Jean, echiparea cu AEBS va permite o scadere cu 37% a numarului de accidente rutiere, procent care se traduce in aproximativ 8.000 de morti si pagube de circa noua milioane de euro anual.
Insa o analiza a raportului cost-beneficii si a aspectelor tehnice si de siguranta a demonstrat ca inainte de aplicarea unor cerinte generale in materie de sisteme AEBS va fi nevoie de o perioada de pregatire. Prin urmare, aplicarea se va face in doua etape, primul nivel de omologare continand cerintele corespunzatoare despre avertizarea in caz de coliziune si despre franarea de urgenta pentru vehiculele din categoriile M3 si N3, precum si pentru cele din categoria N2 cu o masa maxima de peste 8 t, cu conditia ca aceste tipuri de vehicule sa fie echipate cu sisteme de franare pneumatice sau hidropneumatice si cu sisteme de suspensie pneumatica pe axa spate. Aceste cerinte vor fi completate prin intermediul unui al doilea nivel de omologare, pentru a se putea aplica si vehiculelor echipate cu sisteme de franare hidraulica si cu sisteme de suspensie nepneumatice pe axa spate, dar si pentru a include vehiculele din categoria M2 si din categoria N2 cu o masa maxima de cel mult 8 t.
Apoi, cu maximum doi ani inainte de punerea in aplicare a nivelului al doilea de omologare, Comisia va adopta criteriile de incercare privind avertizarea si activarea franarii pentru tipurile de vehicule din categoria M2 si N2 cu o masa maxima de cel mult 8 t, tinand seama de evolutiile ulterioare la nivel CEE-ONU.
Concret, de la 1 noiembrie 2013, tarilor membre UE le este interzis sa faca omologare de tip conform 2007/46/EC vehiculelor comerciale de peste 3,5 t si autobuzelor care nu au AEBS. Deci, daca un producator lanseaza un model nou din punct de vedere al 2007/46/EC, acesta va putea obtine omologarea de tip europeana doar daca are AEBS nivelul unu.

Articole similare