Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Romania, cel mai bun management din retea

Importatorul roman a primit din partea conducerii Volvo Trucks premiul pentru cel mai performant Volvo Truck Center european in 2009. Competitia reuneste 42 de centre, de regula cate unul din fiecare tara, cu exceptia Frantei, Germaniei, Marii Britanii si Rusiei, unde sunt cate trei, patru sau doua centre.

Cu aceasta ocazie, Christian Coolsaet, director general Volvo Romania, a declarat: „Este o mare mandrie pentru noi, mai ales ca acest premiu vine intr-una din cele mai grele perioade de cand suntem pe piata, in Romania.
 

Criza a afectat serios activitatea, dar conducerea Volvo Trucks a considerat ca, indiferent cat a fost de dificil, am stiut ce este prioritar si am luat deciziile corecte. Este o apreciere a muncii intregii echipe. Atat eu, cat si colegii mei impartasim aceasta recunoastere cu multa mandrie, oferind mai multa incredere clientilor nostri.”
Cina de decernare a premiilor are loc in fiecare an, intr-o seara de miercuri, la finalul careia conducerea Volvo Trucks acorda numeroase premii la nivel european, printre care „Volvo Truck Center of the Year Award 2009” si „European Truck Region of the Year 2009”. In mod simbolic, castigatorul primei categorii trebuie sa poarte o haina albastra in seara respectiva, iar castigatorul celei de-a doua categorii, o haina rosie, dar care la urmatorul eveniment trebuie predate viitorilor castigatori.
Pentru „regiunea anului”, „Estul” a castigat de doua ori in ultimii patru ani: in 2004 si 2007. Premiul pentru 2009 a fost adjudecat de „regiunea franceza”, pentru al doilea an consecutiv.
Pentru 2009, Romania a castigat „Volvo Truck Center of the Year Award 2009”, fiind nominalizata alaturi de Norvegia, Irlanda de Nord si Scotia.
„In 2009, satisfactia angajatilor romani si cea clientilor a crescut. Desi ne-am fi asteptat intr-un an atat de dificil ca oamenii sa judece mai aspru, dimpotriva, am crescut in ceea ce priveste satisfactia clientilor. Loialitatea lor a atins media valabila in trecut numai in vestul Europei. Si toate acestea au contat”, a explicat Christian Coolsaet. „In lumea Volvo, Romania a fost pozitionata pe harta pe un loc foarte bun.” Haina albastra a fost purtata pentru prima data de reprezentantul centrului din Suedia, apoi a ajuns in Olanda, de doua ori in Letonia, in perioada de varf din 2007, in Spania si acum este tinuta la loc de cinste in Romania.
„Volvo Romania a demonstrat un comportament de business proactiv si profesional in vremuri de criza financiara si a reusit sa mentina un nivel inalt de profitabilitate a service-ului si a activitatii de comercializare a pieselor de schimb pe o piata in scadere. In ciuda recesiunii, Volvo Romania a reusit sa inregistreze rezultate notabile atat in privinta veniturilor din vanzari, cat si a celor din amortizarea investitiei. In ciuda tensiunii, a fost capabil sa-si mentina angajatii motivati, rezultatele studiului de masurare a satisfactiei acestora fiind mai ridicat decat in 2008”, a motivat Mikael Benzow, Director, EUD Commercial After Market and Retail Development, decizia acordarii titlului Romaniei.

2010 porneste de la zero
Dupa un an in care a trebuit sa vanda cu precadere vehiculele aflate pe stoc, la care s-au adaugat aproape 700 de camioane reposedate sau provenite din buy-back-uri, conducerea Volvo Romania poate rasufla usurata ca are posibilitatea de a incepe 2010 cu stocuri zero.
„Piata s-a micsorat cu 90% fata de 2008, care nu a fost cel mai bun an. Si, cu toate ca multe camioane au fost trase pe dreapta, am reusit sa revindem aproape toate vehiculele provenite din reposesii si buy-back-uri, ceea ce noi zicem ca este un mare succes”, a declarat directorul general Volvo Romania. „Nu pot spune ca am terminat pe plus sau pe minus. Dar, fara indoiala, avand in vedere conditiile de piata existente, putem spune ca suntem multumiti de performantele realizate, dovada si aprecierea primita”, a explicat Coolsaet.
Pentru 2010, directorul general Volvo Romania prevede vanzari similare celor de anul trecut, mai ales ca multi dintre dealerii de diverse marci au inca vehicule pe stoc, iar asta va afecta piata. „Cei care nu mai au stocuri este clar ca nu vor putea sa mentina preturile de anul trecut, deoarece nimeni nu produce in pierdere. Pe de alta parte, preturile sunt stabilite de piata, nu de costurile de productie, si depinde de noi daca vom fi competitivi sau vom iesi din joc.”
Pentru a-si adapta oferta la cerintele si posibilitatile pietei, dealerii vor fi nevoiti sa-si ajusteze configuratiile standard, din care vor mai taia ceva optionale. „Va exista o presiune pentru a reduce specificatiile, dar vor exista si clienti dispusi sa cheltuiasca mai mult pe optionale care sa le scada costurile operationale, cum ar fi cele legate de consumul de combustibil, pentru ca pretul petrolului isi va urma cursul economic si va creste”, a precizat directorul general Volvo Romania. Christian Coolsaet este ingrijorat insa de nesiguranta de pe piata, care afecteaza foarte mult comportamentul clientilor. „Am observat in ultima vreme multa ezitare. Oamenii sunt mai reticenti sa faca angajamente, deoarece nu mai au incredere ca vor fi platiti la timp sau ca vor urma investitii in infrastructura.”

Comenzile incep sa revina
Situatia in fabrica a inceput sa se imbunatateasca. „Avem in medie 500-600 de comenzi pe saptamana, cu 15% mai mult decat anul trecut. Nu este mult, dar e oricum mai bine decat in 2009. Cand au inceput sa apara comenzile, a fost greu si pentru ca sub-furnizorii nu au demarat activitatea la fel de repede. «Cicatricea» a fost adanca pentru toata lumea si, la fel, si ei vor fi prudenti”, a explicat Christian Coolsaet.
Chiar daca Euribor-ul este scazut, finantarea pentru industria automotive este destul de mare. „Industria auto nu mai este una foarte atractiva, iar finantatorii nu mai sunt la fel de flexibili pentru clientii din acest domeniu, deoarece au incasat o lovitura foarte puternica, iar acum trebuie sa le demonstram ca le meritam increderea. Ne-am aventurat sa acordam credite unor firme care nu au mai putut plati, iar acum trebuie sa fim mai selectivi. Este clar ca nu finantatorii ne vor scoate din criza, ci totul depinde de fiecare. Noi, producatorii de camioane, ne intelegem clientii, dar totusi cineva trebuie sa achite factura. In portofoliul nostru se gasesc multi clienti care si-au respectat promisiunea de a plati, iar acum se gasesc intr-o pozitie mai buna pentru a negocia noi imprumuturi”, a incheiat directorul general Volvo Romania.

Articole similare