Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproape 2.000 de vehicule „sfarsit de serie“

Registrul Auto Roman primise pana la sfarsitul lui ianuarie 2014 solicitari pentru aproximativ 150 de microbuze si autobuze si pentru 1.800 de vehicule de transport marfa (autoutilitare si camioane) de a fi inmatriculate ca „sfarsit de serie“ si comercializate in acest an. Reamintim ca de la 1 ianuarie 2014 nu mai pot fi inmatriculate decat autoturisme si utilitare usoare noi (N1 si N2) Euro 5+, respectiv utilitare grele si vehicule de transport calatori Euro 6.
 

Importatorii de vehicule au dreptul sa mai comercializeze modele Euro 5 si dupa termenul prevazut in legislatia europeana, insa in cantitati limitate si respectand procedura prevazuta in regulamentul UE nr. 171/2013. In tara noastra, procedura a fost transpusa in legislatia nationala in RNTR 2: numarul maxim de vehicule de unul sau mai multe tipuri nu poate depasi 10% in cazul categoriei M1, iar pentru celelalte categorii nu poate depasi 30% din numarul vehiculelor de toate tipurile considerate, puse in circulatie in statul membru respectiv in anul precedent. In cazul in care 10% sau 30% reprezinta mai putin de 100 de vehicule, atunci statul membru poate autoriza punerea in exploatare a cel mult 100 de unitati.
Astfel, sub rezerva limitelor fixate in partea B din anexa XII la Directiva 2007/46/CE si doar pentru o perioada limitata de timp, RAR poate elibera cartea de identitate a vehiculelor (CIV) si/sau aplica folia de securizare pe CIV existente in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii pentru vehiculele conforme unui tip de vehicul a carui omologare CE de tip nu mai este valabila.

Articole similare