Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane full options chiar si pentru transport intern

Transportatorul de produse petroliere Doruna Construct a comandat la inceputul anului noul FH cu motor Euro 6 de 500 CP si cu toate dotarile posibile in materie de confort si siguranta, printre care, in premiera in Romania, Directia Dinamica, apeland, ca si pentru celelalte camioane din flota, si la finantare si contract de service de la Volvo Romania. Desi este vorba de un parc auto mic, de patru unitati – care insa creste pas cu pas, urmatoarea achizitie fiind planificata peste 2-3 luni – importatorul producatorului suedez la noi in tara este mandru de acest client care, dupa ce a studiat temeinic solutiile tehnice disponibile, a ajuns la concluzia ca nimic nu se compara cu Volvo din punct de vedere al robustetii, confortului si economiei.
 
Doruna Construct este prezenta pe piata din 1994 si se ocupa la inceput de comert cu materiale de constructii, dar piata mergea greu, asa cum isi aminteste administratorul firmei, Dumitru Melinte, asa ca in 2007 s-a trecut la transport de produse petroliere pentru clientii care faceau achizitii de carburanti din depozitul Rompetrol Vatra Dornei, cu o autocisterna rulata MAN de capacitate mica.

„La scurt timp dupa ce am inceput sa lucrez am sesizat oportunitatea de a ma dezvolta in domeniu, m-am pus la punct cu toate cerintele legislative – documente, pregatire pentru soferi, consilier de siguranta si persoana desemnata – si am luat toate atestatele. M-am documentat temeinic despre fiabilitatea camioanelor de mare tonaj si am fost sfatuit de persoane cu experienta in domeniu sa ma orientez spre Volvo. Astfel am cumparat primul autotractor cu semiremorca-cisterna Magyar, iar in scurt timp mi-am dat seama ca am facut o alegere buna.“
Intre timp, Dumitru Melinte a comparat mai multe oferte, „dar am ramas la Volvo si la Magyar, in special datorita robustetii si fiabilitatii lor, care le fac sa se adapteze mai bine conditiilor de drum din Mol­dova, foarte dificile din cauza muntilor, a drumurilor proas­te si a clientilor din zone greu accesibile. De exemplu, la primul autotractor am schimbat discurile de frana abia la 500.000 km.“
Astfel ca acestuia i s-au alaturat alte trei camioane noi Volvo cu cisterne Magyar din inox, de 36.000 l, cu cinci compartimente si cu toate dotarile cerute de reglementarile in vigoare, printre care se numara pompa de descarcare si debitmetrul electronic cu compensare la 15 OC si cu imprimanta, dotari obligatorii in acest domeniu.
Camioanele Doruna Construct merg intotdeauna plin-gol, neexistand posibilitatea de a gasi marfa pentru retur, ci doar, uneori, de a lega doua curse. Tarifarea se face in functie de cantitatea transportata si de distanta. „Pentru unii clienti transportam cantitati mici, de cateva mii de litri, si astfel la o cursa pot fi 4-5 descarcari. Deci nu ii pot factura pe kilometru, dus-intors. Insa cumulat pretul este bun si pentru noi, si pentru clienti.“
Distanta medie a unei curse este de 500-600 km, iar cele mai rentabile sunt, de obicei, cursele lungi, pentru ca nu se mai pierde mult timp la incarcare. Pe de alta parte, cursele scurte pot fi si ele eficiente deoarece soferul se poate incadra sa faca doua pe zi.

Articole similare