Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Multa tehnologie si, implicit, valoare adaugata

Cu ocazia evenimentului premergator IAA Hanovra pe care Krone l-a organizat la inceputul lui iulie am avut si ocazia de a vizita fabrica din Wertle, cu o vechime de 50 de ani. Aceasta este situata pe un teren de 90 ha si are aproape 1.000 de angajati, in conditiile in care inainte de criza economica erau 1.250, iar imediat dupa criza, 499.

Pentru o productie medie de 128 de vehicule/zi, e nevoie de circa 800 de anvelope, care vin zilnic la Werlte, si de aproximativ 700 de axe.
 

Krone nu are stoc pentru mai mult de trei zile, la care se adauga materia prima si componentele aflate in tranzit, pentru alte doua zile, astfel ca, daca acestea intarzie, trebuie oprita productia. Deci cu atat mai important este ca logistica sa fie foarte bine pusa la punct. Usile spate vin deja vopsite de la o alta companie, aflata la 20-30 km distanta de Werlte, Krone trebuind doar sa se asigure, si in cazul lor, ca ajung in cantitatea si cu periodicitatea care trebuie.
Dintre activitatile de productie care aduc multa valoare adaugata, la Werlte nu se fac decat asamblare si vopsire, carora li se adauga curatarea sasiurilor, boltarea si, desigur, administrarea vanzarilor. Masini de sudura, de exemplu, nu exista in acest centru. In nordul Germaniei nu sunt sudori convenabili ca pret, asa ca 65% din sasiuri sunt aduse din Slovacia, cate 7-8 pe un camion, si intra direct in fabrica, unde li se monteaza axele si sabotii, care sunt diferiti in functie de tipul axei: BPW, Mercedes-Benz, SAF, Valx sau KTX (noua axa proprie Krone). In plus, in conditiile unui numar atat de mare de marci, producatorul trebuie sa se asigure, pentru fiecare comanda, ca pe sasiul potrivit si pe interfata potrivita sunt montate exact axele solicitate de client, iar gestionarea unei astfel de activitati este foarte dificila si genereaza multa valoare adaugata in fabrica, asa cum atrag atentia reprezentantii Krone. „Managementul complexitatii costa“, arata acestia, „dar aduce satisfactie clientilor. O dovada este faptul ca vanzarile noastre sunt in crestere. Iar flexibilitatea pe care o oferim este unul dintre motive.“
Si anvelopele sunt dificil de gestionat, deoarece sunt cel putin 10 marci, de diferite categorii – premium, standard, propunerea Krone – dar pentru furnizarea lor exista o colaborare cu o alta firma, care le livreaza in fiecare zi pe cele necesare productiei.
Iar pentru verificarea montarii axelor si anvelopelor se foloseste un sistem care avertizeaza cand nu s-a respectat exact configuratia ceruta de client. Astfel ca in spatele tuturor proceselor si documentelor din fabrica este foarte multa tehnologie.

Curatare foarte minutioasa a sasiurilor
Dupa ce li se monteaza sabotii si axele, sasiurile sunt transportate cu poduri rulante la statia de sablare, unde se lucreaza in doua schimburi, 16 ore/zi, si nu se foloseste nisip, ci particule foarte fine de otel. Cel putin 95% din cele care raman pe sasiu se indeparteaza apoi automat prin rotirea acestuia pe un post

Articole similare