Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un training cat se poate de util pentru concurentul roman

Pe 12 septembrie, Renault Trucks a organizat langa Varsovia un training pentru cei sase campioni nationali la condus economic din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Cehia, Slovacia, Polonia, Romania si Ungaria). Acesta a fost menit sa le sporeasca sansele in vederea marii finale de la Nisa, care se va desfasura pe 28-30 octombrie, si a constat dintr-o cursa facuta de fiecare sofer in stilul propriu, un training teoretic si inca o cursa, pe acelasi traseu, alaturi de trainerul din tara de origine, urmand indicatiile acestuia si instructiunile primite de la organizatori. Romania a fost reprezentata de Florin Olteanu, de la firma Costi Trans, care, dintre cei sase concurenti, a inregistrat cea mai vizibila imbunatatire a rezultatului din prima cursa.
 

Fiind vorba de niste campioni nationali, organizatorii nu se asteptau la diferente spectaculoase intre consumul si stilul de condus din prima cursa si cele din a doua, dar oricand este loc de noi cunostinte si de un plus de pregatire, asa cum arata acestia. In plus, fiind vorba de un traseu parcurs in conditii normale de trafic, chiar pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri nationale din Polonia, care leaga nordul si sudul tarii, rezultatul depindea si de noroc, de numarul de opriri la stopuri la care era obligat fiecare, deci era foarte posibil ca un sofer sa aiba chiar un consum mai mare in a doua cursa. E suficient sa ne gandim la faptul ca niciunul nu si-a imbunatatit viteza fata de prima incercare, deoarece deja era ora 16.00-17.00 si soseaua se aglomerase fata de 12.00, cand a avut loc proba „libera“, ca sa intelegem cat de mult a contat realitatea de pe drum. „Indiferent de rezultat insa, important era ca fiecare sa respecte sfaturile noastre“, puncteaza Marcin Majak, marketing manager pentru Regiunea de Centru si Est a Europei. Traseul de 35,4 km a fost ales deoarece era cel mai aproape de sediul Volvo si s-a dorit prin acest eveniment si sa se reafirme faptul ca cei doi producatori sunt acum sub acelasi acoperis.
Organizatorii nu au tinut cont doar de consum in analiza stilului de condus, ci si de timp, de procentul consumului obtinut in zona verde din totalul consumului, de lungimea parcursului cu piciorul luat de pe acceleratie, de numarul franarilor, de numarul de kilometri parcursi in afara zonei verzi si de timpul cat s-a mers cu Optiroll – criterii care, de altfel, vor conta si la Nisa.
Celor sase soferi le-au fost puse la dispozitie sase camioane – fiecare a mers pe acelasi vehicul in ambele curse – din configuratia pe care Renault Trucks o vinde cel mai bine: Seria T cu motor de 11 l si 460 CP, cabina Sleeper Cab si transmisie standard Optidriver, incarcate cu circa 12 t. Trei dintre ele erau pregatite pentru piata din Polonia, aveau semiremorci Wielton si nu dispuneau de retarder, iar celelalte trei erau pentru Franta si aveau retarder – pe acestea din urma se va concura si la Nisa. In rest era vorba de echipari identice si, chiar daca a fost diferenta data de retarder, …

Articole similare