Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ingropati in prea multe cheltuieli

Scumpirea RCA cu 10-50%, in functie de istoric, dar si a celorlalte tipuri de polite de asigurare pentru vehicule si marfa pune o presiune si mai mare pe transportatorii deja „ingropati“ in prea multe cheltuieli care cu greu se mai regasesc in pretul final al unei curse. Ca urmare, majoritatea se orienteaza acum spre incheierea contractelor de asigurare de tip RCA catre firmele care ofera pretul cel mai mic, renuntand in acelasi timp la asigurarile CASCO, ramase rentabile doar in cazul camioanelor noi sau al celor care lucreaza in transport intracomunitar.
 

Au ramas insa politele CMR, la care inca mai sunt atenti transportatorii, acestea fiind incheiate mai degraba cu companiile despre care sunt clare informatiile privind credibilitatea si bonitatea decat cu cele care ofera pretul minim.

Multi transportatori au renuntat in ultima perioada la o parte dintre asigurarile facultative, cum ar fi CASCO, mai ales pentru camioanele un pic mai vechi. „In urma cu un an si jumatate aveam asigurari de tip CASCO pentru toate vehiculele, indiferent de vechime. Acum am renuntat la o parte din ele pentru ca apar foarte multe probleme in caz de despagubiri si se asteapta prea mult pentru solutionarea unui dosar de daune, pentru acceptul de plata. In plus, este mai rentabil sa facem reparatii in regie proprie, in atelierul firmei, decat sa platim asigurari CASCO“, a punctat Alexandru Paun, general manager Blue River, mentionand ca, odata cu renuntarea la CASCO, pagubele s-au redus datorita responsabilizarii soferilor care platesc pentru stricaciunile mici.
Ioan Draghiciu, general manager Cyrom Cargo, care opereaza un parc format din 20 de ansambluri (autotractoare si semiremorci prelate), sapte utilitare de 3,5 t si trei microbuze Sprinter, considera ca incheierea asigurarilor CASCO pentru vehiculele vechi nu este nicidecum rentabila, renuntarea la acestea fiind adoptata ca o solutie de eficientizare a activitatii. Insa, in opinia managerului companiei Blue River, pe langa masinile in leasing, unde CASCO este obligatoriu, acest tip de asigurare trebuie incheiat in continuare pentru masinile mai noi care lucreaza in transport intracomunitar, pentru ca altfel reparatiile in alte tari sunt extrem de scumpe, mai ales in regim de urgenta. „In Germania am avut un camion cu o dauna serioasa, dupa ce semiremorca s-a decuplat si a rupt rezervorul si o roata, insa in doua zile camionul a fost gata de munca.“

CASCO propriu vs. RCA-ul celuilalt
Daca unii transportatori, precum Luscan Com, care foloseste cele 100 de vehicule majoritar pentru transportul intern, pe teritoriul Romaniei, prefera in caz de daune sa efectueze reparatiile pe asigurarea CASCO proprie, si nu pe RCA-ul celuilalt implicat, altii, precum Blue River, prefera situatia opusa. „In Franta o masina locala mi-a lovit un camion. Am aflat ca acolo despagubirea se face pe RCA-ul propriu, care la randul lui isi recupereaza paguba din RCA-ul celuilalt. Daca s-ar face asa si la noi nu ne-am mai indrepta toti catre …

Articole similare