Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acum si in Europa

Michelin a prezentat, la inceputul lunii trecute, la Paris, gama de servicii Tire Care, primul pachet de solutii digitale si conectate destinate pietei de transport, care isi propune sa simplifice intretinerea anvelopelor, sa creasca fiabilitatea, dar si siguranta, si sa scada costurile de exploatare, toate acestea prin colectarea si redarea automata, simpla, rapida si corecta a informatiilor despre pneurile care echipeaza vehiculele din flota. Oferta digitala Michelin Tire Care a fost lansata in SUA la inceputul lui 2015 si in cinci luni s-a ajuns la peste 11.000 de inspectii realizate pe vehiculele din 100 de flote.
 

De acum programul este disponibil si in Europa si in lunile urmatoare va fi propus si in alte zone ale lumii, obiectivul sau fiind injumatatirea numarului de pene de anvelope.

Transportatorii au cerinte foarte clare legate de siguranta, rapiditate, eficienta, fiabilitate si reducere a costurilor, astfel ca orice economie care se poate face din exploatarea anvelopelor est binevenita, iar Michelin a conceput aceste trei noi oferte digitale adaptate profilului fiecarei firme, care sa le ajute sa beneficieze de intregul potential al anvelopelor, ceea ce foarte rar se intampla pana acum: in medie in Europa pneurile demontate de pe ca- mioane ca si cum ar fi la final de viata au inca 4,8 mm de profil al benzii de rulare, in timp ce valoarea limita regulamentara pe continent este de 1-2 mm. Si, in conditiile in care fiecare milimetru inseamna 15.000-20.000 km, se poate calcula pierderea pe care o aduce transportatorilor pensionarea prematura a anvelopelor. Astfel, asa cum arata acelasi studiu, 15% din potentialul acestora ramane neexploatat, deci si bugetul alocat lor creste in egala masura. Un alt aspect asupra caruia insista reprezentantii Michelin, si de altfel toti producatorii de pneuri, de ani de zile, este acela ca o presiune scazuta duce la un consum mai mare de carburant. In plus, o treime din penele suferite de camioane sunt cauzate de un incident cu anvelopele, conform ADAC, si 90% din probleme ar putea fi evitate daca ar exista o supraveghere a presiunii, conform TMC.
In prezent administrarea anvelopelor se face manual, ceea ce scade frecventa inspectiilor tehnice, iar colecta- rea informatiilor nu este nici automata, nici fiabila, nici rapida, astfel ca noile solutii digitale vor permite scaderea la o treime a timpului alocat verificarii anvelopelor, asa cum promit reprezentantii Michelin. Iar datorita trasabilitatii pneurilor transportatorii vor sti exact de ce parc dispun si de ce achizitii au nevoie si vor putea lansa din timp comenzile, evitand imobilizarea camioanelor respective. Totul pentru ca anvelopele sa dea tot ce pot, nu doar sa fie montate si demontate de (pe) vehicul, asa cum promit reprezentantii producatorului. Astfel ca lansarea Michelin Tire Care marcheaza intrarea intr-o noua era, in care intretinerea preventiva ia locul celei curative pe care o cunosteam pana acum.

Articole similare