Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Interes mai mare, deci si o oferta personalizata, pentru est

Producatorul olandez de semiremorci cu podea culisanta Kraker a organizat luna trecuta, la fabrica sa din Axel, un eveniment pentru presa europeana de specialitate, in cadrul caruia a prezentat noua hala de productie, echipata ultramodern, si noul sau concept K-Force, lansat anul trecut si destinat pietelor central si est-europene, dar si catorva tari din Asia. In plus, pentru a demonstra calitatile acestuia, mai ales tinuta foarte buna la drum, datorata sasiului flexibil, care nu se uzeaza si reduce indoirea la curbe stranse si pe teren dificil, am putut vedea la teste un trailer incarcat cu 30 t de marfa paletata.
 

Kraker s-a concentrat din 2000 doar asupra dezvoltarii si constructiei de semiremorci cu podea culisanta, devenind astfel unul dintre profesionistii in domeniu, cu un portofoliu format din vehicule usoare, dar robuste, flexibile, potrivite pentru aproape orice tip de marfa, usor de intretinut si de reparat si echipate cu sisteme optionale inteligente, care fac munca soferilor si a celor ce incarca mai usoara, mai sigura si mai confortabila. Si, aspect unic in domeniu, semiremorcile beneficiaza de garantie de cinci ani pentru constructie si pentru vopsire.

Vestul nu mai are potential de crestere, ci doar de innoire a flotei
Asa cum arata J. W. de Kraker, proprietarul companiei, dupa iesirea din criza economica a fost clar ca piata cu cel mai mare potential va fi estul Europei. „Unii producatori si-au deschis fabrici in est. Dar noi nu suntem o firma atat de mare si nu ne permitem asta, deci a trebuit sa gasim o alta solutie pentru a scadea costul de transport, cu atat mai mult cu cat in ultimii ani marja de profit a fost mai mica si, daca nu castigi bani, nu poti investi in cercetare si dezvoltare. In afara de noul kit care scade costurile de transport, am ajuns, ca parte a aceluiasi proiect, sa scadem costurile de productie, pentru a ne incadra mai bine in pretul acceptat de client, si astfel un trailer acum este 50.000 de euro, fata de 60.000 in urma cu cinci ani.“
Asa a fost conceput K-Force, un kit construit la Axel, cu podea care integreaza suspensia si franele, dar asamblat la locatii din tarile mai indepartate ale Europei, in timp ce pentru Olanda, Germania, Franta si Anglia se livreaza in continuare semiremorci asamblate in Olanda, iar pentru tarile din Asia componentele se transporta in containere si se monteaza acolo.

Polonia, primul centru de asamblare. Urmeaza Italia si Spania.
Kraker are un singur centru de productie, cel din Axel, si o locatie de asamblare in Polonia (unde e cea mai mare cerere de semiremorci standard, cu putine optionale), operationala de circa doua luni, careia in curand i se vor alatura cele din Italia (o alta piata mare si in crestere) si Spania. Asa cum explica directorul de export Rico Koops, nu este nevoie de astfel de ateliere in fiecare tara, ci pietele mai mici, cum este si Romania – cu circa 10 semiremorci Kraker vandute anul trecut (nu K-Force, ci asamblate in Olanda si identice cu …

Articole similare