Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca un an bun pentru producatorii de camioane

2017 a fost un an bun pentru producatorii de camioane, care au vandut 2,3 milioane de vehicule la nivel mondial. Grupul Paccar, care detine DAF din 1996, este al optulea producator mondial de camioane, dupa FAW, Daimler, Dongfeng, Sinotruk, Shaanxi, Volkswagen si Volvo, cu circa 1,4 milioane de unitati vandute in 2017.
Dupa recentele investitii in uzina de motoare din Eindhoven si centrul de testare a motoarelor si cele doua centre de distributie a pieselor de schimb din Eindhoven si Budapesta, DAF a construit si un nou atelier de vopsitorie, care dispune de 18 roboti pentru o capacitate de 300 de cabine pe zi (70.000/an). Noua vopsitorie ofera posibilitatea alegerii dintre 3.000 de culori diferite, tehnologia aducand avantajul reducerii cu 30% a cantitatii de vopsea folosite pentru fiecare vehicul si o scadere a nivelului emisiilor cu 50%.
 

In 2018 vor fi finalizate si investitiile care vizeaza marirea capacitatii de productie a motoarelor MX-11, o noua presa si centrul tehnologic digital DAF.
Presedintele DAF, Preston Feight, a aratat ca indicatorii economici la nivelul zonei euro sunt in continuare foarte buni, ceea ce se reflecta si in dezvoltarea transporturilor. Numarul de kilometri taxati pe autostrazile din Germania a crescut in 2018, depasind 112 de milioane, fata de circa 108 milioane in 2017.
Dupa ce in 2017 vanzarile de camioane grele au atins un maxim istoric – 300.000 de unitati vandute la nivel european – pentru 2018 se estimeaza vanzari totale de 320.000 de unitati.
Desi cererea de camioane este in scadere in tarile afectate de noile masuri protectioniste luate de statele vest-europene (precum Romania, Bulgaria si Tarile Baltice), in timp ce Polonia si Republica Ceha nu sunt foarte afectate, datorita dezvoltarii economice interne foarte ridicate, DAF se bucura de cererea crescuta de camioane din tarile vestice si a crescut capacitatea de productie la 250 de camioane pe zi, o cifra record pentru producatorul olandez. Acesta spera sa atinga o cota de 16% pe piata de vehicule grele, in timp ce pe segmentul mediu se estimeaza o mentinere a cotei de 10%.

Articole similare