Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cantarirea in frontiera, o poveste trista pentru transportatori

Probabil ca nu exista transportator roman care sa nu fi avut macar o data o problema de cantarire in frontiera, pe care fie a contestat-o, fie a rezolvat-o cu spaga. La numeroasele sesizari facute de operatori catre CNADNR, in special cu privire la comportamentul nepotrivit al angajatilor sai, conducerea institutiei a efectuat mai multe controale in teritoriu, a luat in anumite cazuri si masuri disciplinare, dar cu siguranta nu a putut eradica problemele. Va prezentam in continuare un caz de la punctul de frontiera Giurgiu, unde, potrivit proprietarului companiei de transport, camionul ce transporta un utilaj a fost „incarcat“ la cantar, dar ar fi putut fi lasat sa treaca pentru o spaga de 500 de lei. Dupa apeluri in miez de noapte la DGA si 112, singura masura luata a fost o amenda de 15.000 de lei, greu de contestat.
 

Top Construct Art, o firma specializata in vanzarea, inchirierea si transportul de utilaje, a primit in aprilie a.c. o comanda sa incarce de la Bucuresti un utilaj cu destinatia Italia. Conform CMR, greutatea utilajului era de 20 t. In punctul de trecere a frontierei Giurgiu, camionul a fost gasit in urma cantaririi cu aproape 39 t masa totala si cu depasirea greutatii pe axe, iar soferului i s-a cerut o spaga de 500 de lei, potrivit directorului Top Construct, Mihai Stancu.
Dupa 11 ore pierdute in frontiera romaneasca, vehiculul a fost cantarit (la cerere) in Bulgaria si nu a fost gasit cu suprasarcina pe nicio axa (conform bonului de cantar).
„Atunci cand avem dubii cu privire la greutatea ansamblului cerem singuri, contra cost, cantarirea, la diferite companii cu cantare proprii, pentru a ne putea verifica, iar daca sunt depasiri sa cumparam un AST“, a precizat directorul Top Construct.
Pe langa problema cantaririi, unde evident ca nu s-a tinut oricum seama de niciun de fel de marje de toleranta, ansamblul a fost gasit la Giurgiu mai lung cu 20 cm decat maximum admis. La bulgari, o masuratoare similara a aratat doar 10 cm in plus.

Cum s-a derulat controlul in frontiera
Potrivit directorului Top Construct, soferul a ajuns la ACI Giurgiu intr-o sambata noapte, la 01:30. „Dupa cantarire i s-a spus pe tiganeste de catre un angajat CNADNR – soferul era de etnie rroma – ca fara 500 de lei nu pleaca nicaieri“. Dupa aproximativ doua ore, timp in care s-a discutat problema spagii, Mihai Stancu a sunat la „linia verde“ a Directiei Generale Anti-Coruptie (DGA) din Bucuresti, de unde i s-a promis sustinere in rezolvarea cazului. Directorul Top Construct s-a oferit sa se duca la Giurgiu pentru a-i prinde pe angajatii CNADNR in flagrant si a sfatuit soferul sa spuna ca la firma nu este nimeni la acea ora, insa ca asteapta banii de la un var. Reprezentantii DGA de la Bucuresti i-au dat asigurari ca nu este nevoie sa mearga acolo, pentru ca au alertat biroul teritorial din Giurgiu si se ocupa ei de tot.
„Intre timp, in frontiera, soferul a fost sunat de un reprezentant al DGA Giurgiu si a fost luat la rost de ce a sunat tocmai la DGA Bucuresti …

Articole similare