Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii flexibile de extindere a afacerii

Europart Rompart a lansat la sfarsitul lui ianuarie, cu ocazia unui workshop destinat service-urilor partenere – reprezentante, ateliere care apartin unor retele sau centre independente – un nou concept de service destinat autovehiculelor comerciale, Transporter Station, si o solutie de diagnoza de la Texa, pentru autovehicule comerciale si aparate de aer conditionat.
 

Conceptul Transporter Station a fost lansat in august 2009 in Germania si in noiembrie se ajunsese la 180 de service-uri afiliate – fata de obiectivul de 150 pana la jumatatea lui 2010. Romania este a doua tara unde a fost implementat sistemul, iar pana la final de an tinta este de 50 de service-uri partenere. Conceptul este disponibil pe intreg teritoriul Romaniei, iar reteaua este supravegheata de cele cinci sucursale ale Europart din tara noastra si de partenerii zonali.
Transporter Station se adreseaza atelierelor independente, dar si celor de reprezentanta, si presupune specializare pe utilitare, indiferent de marca. Europart nu colaboreaza doar cu service-uri de vehicule comerciale, ci si de autoturisme sau de anvelope, cu vulcanizari ori direct cu posesorii de flote de utilitare de 1,8-6 t.
Prezentarea particularitatilor noului concept a fost facuta de Thomas Kobudzinski, marketing manager Europart Holding.
Atelierele din reteaua Transporter Station lucreaza cu program prelungit, pentru mai multa eficienta si o durata cat mai mica de imobilizare a autovehiculelor, aceluiasi scop servindu-i si disponibilitatea mare a pieselor pe stocul de la depozitul central Europart.
Reprezentantii companiei sunt de parere ca nu e obligatoriu sa folosesti doar piese originale, mai scumpe, de la producatorul autovehiculului, ci poti apela si la cele din stocul sau, care provin de la furnizori ce livreaza circa 80% din componentele unui autovehicul. In acest sens, merita amintite parteneriatele Europart cu Hella, HJS, Mahle, MANN Filter sau ZF Trading.
Alte conditii pe care trebuie sa le indeplineasca un atelier pentru a intra in retea sunt legate de constructia propriu-zisa – inaltimea minima de 5-6 m a cladirii, o anumita inaltime a acoperisului si a portii, existenta unui canal cu cric sau elevator cu portanta suficienta pentru a ridica 3,5 t, sau, mai bine, 5 t, deoarece uneori vehiculele ajung in service cu incarcatura, precum si posibilitati de diagnoza electronica si de verificare a franelor – si de personal, fiind nevoie de cel putin un maistru auto angajat.
In plus, service-ul respectiv trebuie sa aiba potential de cifra de afaceri de 12.500 de euro din vanzarea de piese de schimb pentru utilitare usoare.
Fiecare partener Europart isi poate alege anumite module, incluzand anumite echipamente, in functie de serviciile pentru care vrea sa se specializeze. Pachetele includ, la alegere, reparatii clasice in caz de uzura, verificarea emisiilor si verificarea tehnica, service pentru aerul conditionat, verificarea frinelor, echiparea cu filtru de particule de motorina, lumini si sisteme de iluminat, tren de rulare si directie, tehnica diesel, sisteme electronice, diagnoza electronica in caz de defectiuni, service de anvelope, piese de motor si turbosuflante, accesorii si consultanta, ingrijire, reparatii caroserie, service parbrize. Iar in timp echipamentelor achizitionate initial li se pot adauga altele, ideea de baza fiind dezvoltarea, pe cat posibil, a unui profil specific, in loc de a presta toate service-urile aceleasi activitati. Pentru ca este nevoie de investitii mari si de scolarizarea personalului, iar uneori un atelier nu are suficienti clienti pentru a acoperi aceste cheltuieli. Pentru si mai multa flexibilitate, partenerii Europart pot ajunge si sa inchirieze vehicule comerciale.

Risc minim pentru potentialii parteneri
La inceputul colaborarii, Europart ofera partenerilor pachetele de baza pentru dotarea atelierelor.
Plata nu se face in avans, ci se percepe o taxa de sistem de 400 de euro la final de an. In plus, cei care depasesc cifra de afaceri de 12.500 de euro din vanzarea de piese de schimb oferite de Europart sunt scutiti de acest comision si primesc bonusuri. Firmele care se integreaza in sistem au posibilitatea de a rezilia gratuit contractul in trei luni, daca activitatea nu este rentabila, si pot comercializa si componente pentru autoturisme, deoarece nu intra in concurenta cu cele din oferta Europart.
Toate aceste facilitati sunt oferite si din cauza ca este o perioada dificila pentru actorii din domeniu, iar Romania este inca o piata necunoscuta, pe care compania vrea sa intre cu pasi mici, sperand ca in timp sa atraga si clienti.

Testerele multimarca Texa au fost integrate in program
Partea a doua a workshop-ului a fost dedicata noilor tehnologii de diagnoza pentru vehicule comerciale, prezentate de consultantul tehnic Niklas Stamer, iar in partea a treia a fost exemplificata functionarea sistemului Texa pe un Peugeot Partner, model 2006.
De peste 30 de ani, autovehiculele sunt echipate cu dispozitive electronice, care au devenit tot mai fine si al caror numar a crescut continuu: in prezent, fiecare masina are 40-60 de elemente de comanda, la care se adauga senzorii. Acest progres pune service-urile auto in fata unei noi provocari, drept pentru care, in cadrul programului Transporter Station, Europart Rompart a achizitionat in Germania un aparat de diagnoza multimarca de la Texa. Colaborarea dintre cele doua companii dureaza de opt ani, calitatea echipamentelor italiene pentru diagnoza multipla a autovehiculor grele fiind recunoscuta. In Romania, parteneriatul dintre Europart si Texa, pentru aparatura necesara diagnosticarii camioanelor, dateaza din 2006, iar acum in tara noastra exista peste 200 de astfel de sisteme.
Putine service-uri repara si autoturisme si autovehicule comerciale, dar cele care fac totusi asta pot, datorita modularitatii pachetelor, sa cumpere softuri pentru una din cele doua categorii, pe care se axeaza mai mult, alaturi de adaptoare, stechere si softuri pentru a doua. Flexibilitatea este data si de faptul ca, in functie de suprafata disponibila in service, se poate folosi un pocket PC sau un laptop pe care se instaleaza softul.
Un segment nou in activitatea companiei il reprezinta testerele pentru masinile agricole – pentru care Texa ofera un soft nou – dar si motocicletele si motoretele.

Articole similare