Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Agil si in modul „eco“

Iveco Daily, detinatorul trofeului Van of the Year 2015, se ridica fara doar si poate la nivelul asteptarilor. Astfel, cu prilejul unui test drive pe ruta Bucuresti-Iasi, modelul Daily 35S, propulsat de motorul FPT de 126 CP, sincronizat perfect cu transmisia automata ZF cu 8+1 trepte, a confirmat faptul ca este o utilitara robusta, confortabila si sprintena, chiar si in modul „eco“.
 

Ruta Bucuresti-Iasi este ideala pentru testarea unui vehicul de distributie, intrucat nu permite un regim prea ridicat de viteza si are numeroase zone de trafic urban, care alterneaza cu portiunile de drum national.
Pentru transportul materialelor necesare conferintei Tranzit din iunie, de la Iasi, am folosit un furgon Iveco Daily 35S13A8 V. Vehiculul este propulsat de motorul FPT (Fiat Powertrain Technology), de 2,3 l si patru cilindri in linie, care dezvolta 126 CP la 3.600 rpm. Cuplul motor maxim, de 320 Nm, este atins pe o plaja de la 800 la 1.800 rpm si s-a dovedit suficient pentru utilitara de 3,5 t, care a impresionat printr-o tinuta de drum foarte buna, stabilitate si usurinta in manevrare.
Nefiind incarcat la capacitate si parcurgand un traseu lejer, nu a fost necesara utilizarea modului „power“, astfel ca am ramas tot drumul pe modul economic, fiind mentinut un regim mediu de turatii de 1.500 rpm. De altfel, cutia de viteze ZF cu opt trepte plus marsarier este foarte bine sincronizata cu motorul, astfel ca acesta nu este niciodata supraturat si, in plus, este foarte silentios. La drum intins au fost folosite cu precadere treptele a saptea si a opta de viteza, plaja larga de turatii permitand putine schimbari ale treptelor, ceea ce favorizeaza obtinerea unui consum bun de carburant. Desi in modul „eco“, Daily se comporta foarte bine la depasiri, astfel ca in momentul in care se constata intentia de depasire (identificata prin apasarea brusca si ferma a pedalei de acceleratie), cutia schimba automat intr-o treapta de viteze inferioara si permite o acceleratie rapida, in conditiile cresterii turatiei motorului pana la 3.000 rpm.
Pe ruta Bucuresti-Iasi, totalizand 452,5 km, am inregistrat un consum de 10,3 l/100 km, pe un parcurs mixt regional/oras, in conditiile in care am respectat limitele de viteza impuse, iar in afara localitatilor am avut, in medie, 85-90 km/ora. Viteza medie a calatoriei a fost de 54 km/ora.

Vizibilitate optima la drum
Desi bordul este putin inaltat, tocmai pentru ca toate comenzile sa fie la indemana soferului, forma speciala permite o vizibilitate optima la drum. Desigur, la acest lucru contribuie si pozitia inalta a scaunului, dar si designul stalpilor fata, mai ingusti, care nu obstructioneaza vizibilitatea in viraje. Intrucat am avut si zone cu ploaie, am apreciat faptul ca stergatoarele – cu senzor si temporizator adaptat la cantitatea de apa cazuta – acopera foarte bine parbrizul.
Am remarcat dimensiunea redusa a volanului si manevrabilitatea foarte buna a vehiculului, ale carui dimensiuni nu sunt, totusi, de neglijat.

Articole similare