Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mult decat un SUV: un pick-up premium

Cresterea vanzarilor de pick-up-uri din ultimii ani si, mai ales, echiparea din ce in ce mai inalta ceruta de clienti au suscitat interesul mai multor producatori de autovehicule care nu erau prezenti, traditional, pe aceasta piata. Mercedes-Benz este primul producator premium care a decis sa isi adauge acest produs in portofoliu, alegand parteneriatul cu Nissan. Astfel, la mijlocul lui octombrie, MB Vans a prezentat in premiera doua vehicule concept, construite pe platforma Nissan Navara, dar care au un design apropiat de SUV-urile din gama producatorului german, aceleasi motorizari, sisteme de securitate si servicii de care beneficiaza clientii MB in toata lumea.
 

Mercedes vizeaza clientii de top ai segmentului, cei care vor un pick-up puternic, cu calitati off-road veritabile, dar care vor sa beneficieze de acelasi confort oferit de SUV-uri. Productia incepe in 2017, spre finalul anului incepand sa apara si primele livrari, mai intai pe pietele din sud, unde pick-up-ul defineste un mod de viata.

Mercedes-Benz Vans a aratat luna trecuta in premiera conceptul X-Class, care combina ce au mai bun pick-up-urile clasice – robustete si tractiune pe orice teren – cu confortul si echiparea inalta de la SUV-urile care poarta steaua cu trei puncte.
Chiar daca este dezvoltat pe platforma Nissan si produs in uzinele Nissan din Barcelona si Renault din Cordoba (Argentina), X-Class se identifica cu familia de autoturisme si utilitare usoare Mercedes-Benz, avand elemente comune de design si asigurand o clasa superioara de confort, siguranta si comportament pe sosea sau off-road. Conducerea MB Vans a tinut sa transmita presei auto ca este primul producator premium care a tinut cont de schimbarea cerintelor clientilor de pick-up-uri cu cinci locuri, care doresc tot mai mult confort si echipari de lux pe acest segment pe care inainte contau mai mult calitatile off-road.
Investitia pe care Daimler o va face in noul sau pick-up pana la lansarea sa pe piata, spre finalul lui 2017, va depasi 100 de milioane de euro. Pietele cheie vor fi Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelanda, dar si Europa.
Cu noul pick-up, compania germana va umple unul dintre ultimele goluri avute in planul sau de productie. „Telul nostru este sa oferim clientilor vehicule care sa raspunda cerintelor specifice ale acestora. Clasa X va impune noi standarde pe un segment de piata aflat in crestere”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, presedintele consiliului de conducere Daimler AG si seful Mercedes-Benz Cars.
Seful diviziei de vanuri a MB, Volker Mornhinweg sustine ca noul produs MB „va deschide si va schimba segmentul pick-up-urilor medii”, fiind „primul pick-up cu adevarat premium pentru stilul de viata urban modern”.
Construit pe sasiu tip scara, cu motor in sase cilindri cu cuplu ridicat si tractiune integrala permanenta, Mercedes-Benz a plusat la capitolele siguranta, confort, agilitate si design, astfel incat sa atraga clienti noi care nu au luat in considerare in trecut posibilitatea de a cumpara un pick-up.
La fel ca in urma cu 20 de ani, cand „gustul” clientilor de autoturisme off-road s-a extins catre SUV-uri, mai confortabile si potrivite pentru mediul urban, Mercedes-Benz a simtit aceeasi tendinta si pe segmentul pick-up-urilor, acesta fiind motivul pentru care a intrat acum pe piata cu un produs premium, focusandu-se exclusiv pe vanzarea de autovehicule cu cabina dubla.
Designul frontal este derivat de la cel al SUV-urilor MB, cu capota mai masiva, insa, si faruri prelungite pana spre aripi. Bara de protectie si arcadele pronuntate ale rotilor dezvaluie robustetea si dimensiunile generoase ale vehiculului, dand senzatia de stabilitate si masivitate. In acelasi timp, grila cu o singura linie, mai groasa, pe care este dispusa, central, steaua Mercedes, duce cu gandul la eleganta coupe-urilor din familia MB.
In functie de unghiul luminii de intalnire, vopseaua dezvoltata special pentru modelul concept ofera si mai mult dinamism. Performantele modului de conducere sunt subliniate si de consola fata foarte scurta, consola spate foarte lunga si liniile laterale care se prelungesc pana in spate.
Partea din spate a fost si ea modificata si adusa in linie cu imaginea SUV-urilor MB, cu contur cromat in partea de jos si combinat crom/LED pe marginile haionului.
La interior s-au folosit materiale de foarte buna calitate si culori contrastante – piele maro si alba, furnir de stejar afumat, combinat cu elemente metalice, din aluminiu.
Gurile de ventilatie rotunjite aduc o nuanta de clasic si modern, totodata, in timp ce controlul digital al functiilor telematice si al radioului multifunctional este apreciat de soferii de toate varstele.

Un pick-up veritabil pentru cei dornici de aventura
Pentru clientii care vor confort, insa nu neglijeaza nici performantele off-road, Mercedes-Benz propune un pick-up inalt (1,90 m, echipat cu anvelope 35×11,5, care ofera o garda la sol foarte mare si un design si mai atletic. Aceasta versiune are o grila cu doua linii, protectie sub barele fata/spate, intarituri ale aripilor si pavilioane aditionale carbon mat ale rotilor.
Pentru a demonstra ca este pregatit de aventura, modelul dedicat utilizarii off-road dispune de un vinci electric in partea din fata si un carlig metalic in spate. Carbonul este materialul de baza pentru aceasta versiune pentru teren greu, suprafetele mate alternand cu unele metalice, bine lustruite. Pentru tapiterie s-a folosit o piele neagra embosata, utila si pentru a asigura aderenta, dar si pentru a rezista cat mai bine la praf si murdarire. Scaunele asigura, de asemenea, un suport lateral bun pentru orice tip de drum.
Modelele din Clasa X vor putea fi configurate cu o multime de accesorii disponibile in prezent pentru clientii claselor C si V, atat la interior, cat si la exterior, la care se vor adauga, bineinteles, noi echipamente care vor fi dezvoltate special pentru gama de pick-up-uri, in special prelate sau caroserii pentru haion sau elemente de tuning specifice pentru aceasta categorie de vehicule. In plus, Mercedes-Benz va adauga toate functiile de conectivitate si navigatie existente si pe celelalte modele.
Motorizarea este proprie: modelul de top va fi echipat cu un motor V6 in combinatie cu tractiune integrala permanenta 4MATIC, care combina un sistem electronic de tractiune, o cutie de transfer cu reductie si doua diferentiale blocabile. Sistemul de tractiune si diferentialele operate electronic, la comanda, directioneaza puterea acolo unde este nevoie de mai multa tractiune. In conditii extreme, la traversarea de obstacole sau pe drum inclinat, diferentialul spate si cel interaxial pot fi blocate.
Sistemul de tractiune puternic si constructia robusta cu sasiu de tip scara fac ca modelul sa poata transporta o sarcina utila de 1,1 t (un volum de pana la 4 m3) si sa aiba o capacitate maxima de tractare de 3,5 t. Suspensia cu cinci puncte de prindere pe axa spate, cu arcuri elicoidale, plus configuratia cu amortizoare bine calibrate, permite soferului si pasagerilor (chiar si celor de pe locurile din spate) sa mearga confortabil nu numai pe sosea, ci si pe portiunile off-road.

Clienti traditionali, dar si noi categorii de cumparatori
Plecand de la faptul ca pick-up-urile de o tona detin 14,1% din piata de vehicule din Australia, 11,6% din piata auto argentiniana si 5% din cea braziliana, evident ca Mercedes-Benz vizeaza aceste tari prioritar dupa lansarea in productie anul viitor.
Dar nici Europa nu e neglijata, desi aici segmentul pick-up-urilor nu detine mai mult de 1,3% in Marea Britanie, 1,4% in Turcia si numai 0,5% in Germania. In America de Sud mai ales, publicul vizat este format in special din familiile care folosesc autovehiculul atat pentru mersul la serviciu sau la scoala, cat si pentru activitatile recreationale, vacante, cumparaturi etc. In Argentina, Brazilia sau Africa de Sud sunt vizati antreprenorii din agricultura si zootehnie, iar in Germania, Marea Britanie sau Argentina/Brazilia, orasenii carora le place sa iasa in week-end cu barca sau la schi.
Productia pentru pietele europeana, australiana si sud-africana va incepe in 2017, in uzina Nissan din Barcelona. Iar America Latina va fi aprovizionata de pe linia de fabricatie Renault din Cordoba (Argentina), incepand cu 2018.
Mercedes-Benz adauga inca un segment la colaborarea de succes inceputa cu Grupul Renault-Nissan in urma cu sase ani, care ii poate asigura producatorului german o intrare rapida si economica pe segmentul pick-up-urilor medii. Nissan este al doilea producator ca marime de pe segmentul pick-up-urilor medii, cu 80 de ani de experienta in productia si vanzarea de astfel de produse.

Articole similare